شناسهٔ خبر: 25063056 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

سن آسیب های اجتماعی رو به کاهش است

ایسنا

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: ابزارهای صحیح و سالم جایگزین آسیب‎های اجتماعی شوند.

صاحب‌خبر -
به گزارش شفاف، حبیب‌الله خجسته‌پور درهفتمین جشنواره نوجوان سالم آموزش و پرورش با تبریک ایام و اعیاد شعبانیه با بیان این‌که نوجوانی یک دوره گذار از کودکی به جوانی و بزرگ‌سالی است و مخاطراتی را به همراه دارد، بیان کرد: دوره نوجوانی نیمه‌ای در دوران کودکی و بزرگ‌سالی است که نوجوان علاقه زیادی دارد بزرگ‌سالی را تجربه کرده و به استقلال برسد.

وی ادامه داد: نوجوان درجایی که مسئولیتی به او داده می‌شود احساس خطر می‌کند و نمی‌تواند آن مسئولیت را به انجام برساند و از انجام آن شانه خالی می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان بیان کرد: با توجه به ویژگی‌های این دوران خطرات خاصی در کمین نوجوانان و این نسل جامعه وجود دارد.

خجسته‌پور با بیان این‌که چنانچه والدین، بزرگسالان و ... مراقبت و نظارت لازم را نداشته باشند چه بسا نوجوان در مسیری حرکت کند که آینده زندگی‎اش را با خطر مواجه کند، اضافه کرد: چنانچه حمایت‎های دوران کودکی را از نوجوان دریغ نکنیم قطعاً اعتماد به نفسش خدشه‌دار می‌شود.

وی بیان کرد: چنانچه استقلال لازم بدون نظارت به نوجوان داده شود ممکن است دچار آسیب‌هایی بالاخص آسیب‌های اجتماعی شود که راه برگشت برای آنان بسیار سخت خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان اضافه کرد: نوجوانی دورانی است که رفتار اطرافیان، والدین، معلمین و مربیان باید بسیار با ظرافت صورت گیرد تا بتوانیم اعتماد به نفس او را تقویت کنیم و هم بتوانیم مانع بروز آسیب‌های اجتماعی شویم و نیز نوجوانی سالم داشته باشیم تا جامعه‌ای سالم را مدیریت کند.

وی افزود: همه ما در قبال نوجوان موظف هستیم و امروزه با توجه به ابزاری که وجود دارد راه ورود نوجوان به آسیب‌های اجتماعی هموارتر شده است.

خجسته‌پور بیان کرد: چنانچه ورود نوجوان را به این فضاها منع کنیم او را حریص می‌کنیم و باید دقت لازم را بکار گیریم به‌ویژه امروز که آسیب‌های اجتماعی فراگیر شده‌اند.

وی اظهار کرد: سن رسیدن به بسیاری از آسیب‌های اجتماعی رو به کاهش است و اینجاست که وظیفه ما در راستای آگاهی‌بخشی به نوجوان سنگین‌تر می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: یکی از راه‌های مواظبت ما این است که ابزارهای صحیح و سالم را جایگزین آسیب‎های اجتماعی کنیم و یکی از آن‌ها ایجاد بستر لازم در حوزه ورزش‌های همگانی و قهرمانی بوده و این ممکن است شامل حال عده‎ای خاص شود.

وی بر ایجاد فضای شاد و بانشاط در جامعه تأکید کرد و با اشاره به اینکه امسال چهلمین سال پیروزی انقلاب است، افزود: باید برنامه‌های شاد و مفرح را برنامه‌ریزی کنیم و محیطی پرنشاط ایجاد کنیم.

خجسته‌پور گفت: در کنار برنامه‌های علمی برنامه‌های مفرح و پر نشاط را تدوین کنید تا از بروز آسیب‎های اجتماعی در بین این قشر جلوگیری شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با اشاره به اینکه بحث مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در اولویت قرار گیرد، بیان کرد: در این راستا اجرای طرح تقسیم کار ملی در سطح کشور به تصویب شورای اجتماعی رسیده که در استان نیز به‌طورجدی این موضوع را دنبال می‌کنیم و بخش زیادی از اجرای آن به آموزش‌وپرورش برمی‌گردد.

وی با بیان این‌که تیم اجتماعی و مدیریت ارشد استان به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای استان به‌ویژه خرم‌آباد هستیم، عنوان کرد: وقتی بر مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای تأکید داریم در میان این مناطق مدارس و خانواده‌ها با فرزندانشان هم وجود دارند.

خجسته‌پور تأکید کرد: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید برنامه‌هایی متناسب با سن نوجوانان در حوزه‌های علمی، ورزشی، هنری و موسیقی طراحی کنیم و ارائه دهیم تا نوجوان به جای اینکه به‌طرف آسیب‎ها برود به سمت این برنامه‌های متنوع و تأثیرگذار هدایت شود، در راستای مقابله با آسیب‌ها از ظرفیت سمن‌ها غافل نشویم.

برچسب‌ها:

نظر شما