شناسهٔ خبر: 25062742 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

نمایش توانمندی‌های ارتش درآیین رژه امروز

صاحب‌خبر -
سرویس سیاسی – اجتماعی: مراسم رژه نیروهای سه گانه ارتش و قرارگاه پدافند هوایی امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در جوار حرم امام خمینی(ره) برگزار می شود.
صبح امروز و همزمان با فرارسیدن ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی، مراسم رژه یکان های نمونه نیروهای هوایی، زمینی، دریایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در جوار حرم امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
همچنین در این مراسم که هر ساله به همین مناسبت برگزار می شود، آخرین تجهیزات و دستاوردهای نظامی نیروهای سه گانه ارتش و قرارگاه پدافند هوایی ارتش در حضور رئیس جمهوری به نمایش در می آید.
بیانیه وزارت دفاع‌
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه‌ای با گرامیداشت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی‌ایران،تاکید کرده است: ارتش با ارتقای روحیه انقلابی و جهادی و بهره‌جویی حکیمانه از سرمایه انسانی مؤمن، خلاق، حرفه‌ای و شجاع خود، افزایش توان و آمادگی‌های دفاعی و توان رزمی‌و نوشوندگی در ابعاد مختلف متناسب با الزامات و مقتضیات زمانی و مأموریتی را از قابلیت‌ها و راهبردهای تردیدناپذیر ارتش انقلابی می‌داند.
در بخشی از این بیانیه آمده است:اقدام هوشمندانه و پیام تاریخی و سرنوشت‌ساز معمار کبیر و بنیانگذار جمهوری اسلامی‌ایران حضرت امام خمینی (ره) در حمایت از ارتش در فروردین ماه سال ۱۳۵۸ و در شرایطی که دشمنان متوهم با خیال‌پردازی شکست انقلاب اسلامی‌و بازگشت به ایران، شعار شیطانی انحلال ارتش را از زبان ضدانقلاب و مزدوران داخلی جاری کرده بودند، روح حیات و عزت در کالبد ارتشیان دمید و نویدبخش ظهور ارتش انقلابی برای ایفای نقش‌های تاریخ‌ساز در عرصه صیانت از “استقلال”،”تمامیت ارضی” و “استحکام‌بخشی به بنیان‌های دفاعی کشور” شد.
این بیانیه می‌افزاید: تاریخ چهار دهه اخیر به نیکی نشان می‌دهد ارتش جمهوری اسلامی‌ایران با حضور درخشان و افتخارآمیز در صحنه نیازهای کشور و تحقق مأموریت‌ها و وظایف ذاتی خود که تجلی‌بخش قدرت بازدارندگی میهن عزیزمان در نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی این سازمان است چگونه دشمنان انقلاب و نظام اسلامی‌را از رویارویی یا ورود به میدان‌های نبرد با نیروهای مسلح مقتدر و باصلابت جمهوری اسلامی‌ایران بیمناک ساخته است.
وزارت دفاع در ادامه بیانیه خودبا پاسداشت یاد وخاطره شهدای گرانقدر ارتش جمهوری اسلامی‌ایران و تبریک این روز به فرماندهان، مدیران، کارکنان غیور و دلاور ارتش و خانواده معظم آنان و تجلیل از حماسه‌سازی‌های ارتشیان دلاور در سنگرهای صیانت از کشور و میهن اسلامی‌اعلام کرد: به یاری حضرت حق، ارتش جمهوری اسلامی‌ایران در فصل نوین از تاریخ خود که با انتصاب فرماندهی کل جدید این سازمان توسط فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله العالی) گشوده شده است، با وحدت، هماهنگی و همراستایی با سایر نیرو‌های مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌و به پشتوانه عمیق “معرفتی”، “معنوی” و”بصیرتی” موجود با ارتقای روحیه انقلابی و جهادی و بهره‌جویی حکیمانه از سرمایه انسانی مؤمن، خلاق، حرفه‌ای و شجاع خود، افزایش توان و آمادگی‌های دفاعی و توان رزمی‌و نوشوندگی در ابعاد مختلف را راهبرد تغییرناپذیر خود می داند و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم به اقتضای رسالت، مسئولیت‌ها و مأموریت‌های خطیر محوله، نیازهای ارتش عزیز را در این زمینه ‌برطرف خواهد کرد.
پیام تبریک فرماندهان ارتش و سپاه
فرمانده کل سپاه در پیام تبریکی خطاب به فرمانده کل ارتش تاکید کرد: ترکیب مقدس و مرصوص ارتش، سپاه و سایر نیروهای مسلح صفحاتی جدید از اقتدار و عزت ایران اسلامی را در سطح منطقه وبین الملل رقم زده است.
در بخشی از پیام سرلشکر جعفری آمده است: روز ارتش جمهوری اسلامی، روز تجلی و تبلور عزت و صلابت نیرویی مومن، انقلابی و ولایی است که همواره با حفظ و تقویت روحیه معنوی، ارتقای توان نظامی دفاعی و با عزمی راسخ و توانمندتر از گذشته به عنوان سازمانی مقتدر، تأثیر گذار، دستی بازدارنده و قابل اتکاء در دفاع از انقلاب و در صیانت از مرزهای ایران اسلامی خوش درخشیده است و یکی از نمادهای اقتدار نظام اسلامی به شمار می رود.
همچنین امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت فرارسیدن ۲۹ فروردین روز ارتش و گرامیداشت حماسه آفرینی های نیروی زمینی پیام تبریکی صادر کرد.
در بخشی از این پیام آمده است: جشن ملی ۲۹ فروردین، روز ارتش و بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان که امسال با اعیاد بزرگ شعبان بویژه ولادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و روز پاسدار مقارن شده است را به همه هموطنان عزیز، نیروهای مسلح و همرزمان فداکارم در ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک عرض می‌کنم.
۳۹ سال پیش، در زمانی که کمتر کسی به عمق دلبستگی و عشق ارتشیان به اسلام و سربلندی و عزت ایران واقف بود، حضرت امام (ره)، ‌آن پیر فرزانه و رهبر مدبر، با اعلام روز ارتش، مردم و ارتش را با اکسیر انقلاب به هم پیوند و اولین برگ تاریخ پرافتخاری را ورق زد که هر برگ آن برای ملت ایران عزت‌آفرین و مایه مباهات است.
در بخش دیگری از این پیام تاکید شده است: نقش ارتش در دفاع از حریم حرم‌ها، روایت هیجان‌انگیزی دارد که در زمان مقتضی به نحو شایسته بازگو خواهد شد.

نظر شما