شناسهٔ خبر: 25061927 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

ستاری : بیمارستان قرچک توسعه می یابد

صاحب‌خبر -
 

قرچک ـ خبرنگار اطلاعات: معاون رئیس‌جمهوری در سفر نیم‌روزی خود به قرچک، برای توسعه بیمارستان این شهر به فرماندار و مقامات محلی این شهرستان، قول مساعد داد. ‏
سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری به خبرنگاران گفت: هرگونه کمک و مساعدت چه در حوزه درمان و چه در زمینه توسعه بیمارستان قرچک از سوی ما انجام خواهد گرفت.
وی در بازدید از بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهید ستاری اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت یازدهم در ارائه خدمات شایسته به مردم، توجه به حوزه بهداشت و درمان و اجرای طرح تحول نظام سلامت است که شهرستان قرچک نیز از خدمات این سیاست بهره‌مند شده و با پیگیری مسئولان، عملیات ساخت تنها بیمارستان این شهرستان در دولت به انجام رسیده است.
وی افزود: برای ما فرصت خوبی است که به مردم قرچک خدمت کنیم و این جای شکرگذاری است که بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهرستان در مدت کوتاه و با بهترین امکانات، آماده شده است تا به بهره برداری برسد.
ستاری با بیان این که جذب نیروی انسانی در بخش‌های بیمارستان بسیار ضروری است، گفت: مطمئن باشید از سوی وزیر بهداشت و درمان، هرگونه کمک و مساعدت چه در حوزه درمان و چه در زمینه توسعه بیمارستان قرچک انجام، خواهد گرفت.وی اهتمام مسئولان به اجرایی کردن برنامه‌های دولت در حوزه نظام جامع سلامت را برطرف‌کننده بسیاری از دغدغه‌های حوزه بهداشت و درمان در شهرستان‌ها و به‌ویژه شهرستان قرچک دانست و افزود: برای بیمارستان چه در بخش تخصصی و چه سایر امور، باید از نیروهای بومی قرچک استفاده شود.
بیمارستان ۹۴ تختخوابی قرچک به مساحت ۸۳۰۰ مترمربع در ۴ طبقه ساخته شده است، و دارای ۴ بخش تخصصی داخلی، جراحی، زنان و زایمان و کودکان و نوزادان است. طبقه همکف این بیمارستان نیز شامل بخش‌های پذیرش، اورژانس، درمانگاه و دیالیز، طبقه اول شامل بخش‌های جراحی و ریکاوری، طبقه دوم شامل بخش‌های بستری زنان، کودکان، سی سی یو و طبقه سوم شامل بخش‌های بستری، جراحی و داخلی، ایزوله و اداری است.‏
شرکت در همایش حمایت از کالای ایرانی ‏
همایش حمایت از کالای ایرانی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری به همراه جمعی از مسئولان استان و شهرستان در کانون ملائک قرچک برگزار شد.سورنا ستاری در این همایش با تاکید بر ضرورت توجه جدی به تحقق شعار امسال از سوی همه دستگاه‌ها، اظهار داشت: حمایت از کالای ایرانی گامی مهم و اساسی در راه توسعه فرصت‌های شغلی و ایجاد اشتغال پایدار در کشور است.
وی با اشاره به این که حمایت از تولیدات داخلی و کالای ایرانی نیازمند تبیین اهداف و برنامه‌ها در سطح جامعه است، گفت: با ایجاد فضای رقابتی در کشور علاوه بر ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی، از حوزه سرمایه گذاری، اشتغال و توسعه شرکت‌های دانش بنیان داخلی حمایت جدی خواهد شد و از وابستگی به تولیدات خارجی و واردات کشور می‌کاهد.
ستاری افزود: افزایش انگیزه و حساسیت در تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات برای رعایت حقوق مصرف کنندگان، افزایش اعتماد و ترغیب مصرف کنندگان به استفاده از کالاها و خدمات واحدهای دارای گواهینامه و تندیس، افزایش رقابت‌های سازنده میان تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات برای ارائه محصولات کیفی، تلاش برای برقراری قیمت عادلانه، تحویل به موقع و ارائه مطلوب خدمات پس از فروش و تشویق مصرف کنندگان به استفاده از کالاهای دارای نشان ملی استاندارد، به عنوان حمایت از کالای ایرانی محسوب می‌شود.‏
وی با اشاره به ظرفیت تولیدکنندگان داخلی گفت: برای تحول در سطح جامعه نیازمند همت مضاعف و برنامه‌ریزی‌های بهتر در این زمینه هستیم که با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور، می‌توان به نتایج مطلوبی در این حوزه دست یافت. ‏
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری تاکید کرد: پاسخ به اعتماد مردم صرفاً با خدمت به آنان امکان پذیر است، امروز برای خدمت به مردم ما فقط به راه امام (ره) و فرمایشات رهبر معظم انقلاب توجه داریم و در این حوزه به تکلیف خود پایبند هستیم و برای رفع مشکلات مردم، همه تلاش‌های خود را می‌کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد که با همبستگی و تلاش همگانی برای توسعه و رویش جامعه و ارتقاء و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی موثر باشیم و بتوانیم تغییرات و رشد چشمگیری هم در زندگی شخصی و هم در محیط اجتماعی خود ایجاد کنیم.

نظر شما