شناسهٔ خبر: 25060842 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد:

ایجاد ساختار ضد فساد با تعامل بین دستگاهی

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: نهادهای نظارتی نقش مهمی در پیشگیری از فساد مالی در حوزه اموال و قراردادهای دولتی داشته و بستر سلامت اجرایی آن را فراهم می آورند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، جمشید تقی زاده در نشست مشترک با نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه حفظ و صیانت از  اموال و دارایی های بازنشستگان وظیفه همگانی است،  گفت: اموال و سرمایه های بازنشستگان امانتی است که باید همه افراد به ویژه مدیران در نگهداری و حفظ آن ها بکوشند؛ چرا که این مساله یک تکلیف قانونی و شرعی است.

وی افزود: در دوره جدید مدیریتی شفاف سازی، کاهش فساد و سالم سازی مجموعه، از مهم ترین برنامه هایی است که باید مدیران و کارکنان صندوق و شرکت های تابعه به آن توجه کنند و خوشبختانه معاونت اداری و مالی و معاونت اقتصادی صندوق، به عنوان نمایندگان این نهاد  آمادگی کاملی برای تعامل با سازمان بازرسی کل کشور دارند.

 وی افزود: نظارت و بارزسی در دستگاه های اجرایی باعث می شود تا میزان تخلف و رعایت نکردن تکالیف قانونی به حداقل برسد و معتقدم حضور و همکاری این نهاد نظارتی می تواند صندوق را در پیشبرد برنامه ها و اهدافش در خدمت رسانی به بازنشستگان کمک و یاری رساند.

تقی زاده در ادامه اظهار داشت: نهادهای نظارتی نقش مهمی در پیشگیری از فساد مالی در حوزه اموال و قراردادهای دولتی داشته و بستر سلامت اجرایی آن را فراهم می آورند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، ترویج و نهادینه کردن تفکر و عمل پیشگیری از فساد و مقابله با آن توسط مسئولان و کارکنان را در حیطه مسئولیت سالم سازی صندوق عنوان کرد و گفت: معتقدم در بحث نظارت، همه افراد اعم از مدیران و  کارکنان باید به عنوان ناظر و بازرس مشارکت داشته باشند و کار نظارتی بر زیرمجموعه خود را برعهده بگیرند تا از بروز هرگونه تخلف و فساد جلو گیری شود.

تقی زاده تاکید کرد: سیستم نظارت و بازرسی بر مجموعه های کاری و مالی در صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت های تابعه آن برپایه اعتماد بوده و به همین خاطر هر چقدر اعتماسازی بین افراد تقویت شود آسیب های مالی و کاری کمتر خواهد شد. همچنین این زمینه را در محیط کار فراهم می کند تا قوانین به شکل صحیح اجرا شود.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما