شناسهٔ خبر: 25059943 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ارائه ۴۰ مقاله در همایش زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب کشور/ تاسیس دفتر انجمن زنان پژوهشگر در کردستان

خبرگزاری شبستان: دبیر علمی همایش ملی زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب ایران با اشاره به برگزاری همایش ملی زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب ایران در دانشگاه کردستان از ارائه ۴۰ مقاله علمی با همین موضوع در طول برگزاری این همایش در سنندج خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، الهام ملک زاده، عصر سه شنبه (28 فروردین) در نشست خبری پیرامون برگزاری همایش ملی زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب کشور در دانشگاه کردستان اظهار کرد: انجمن زنان پژوهشگر تاریخ ایران و پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان همایش ملی زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب ایران را از فردا به مدت 2 روز در سنندج برگزار می کند.

 

وی با اشاره به فعالیت 19 ساله انجمن زنان پژوهشگر تاریخ ایران عنوان کرد: این انجمن تا کنون هشت همایش ملی را به صورت دوسالانه با موضوع زنان در طول تاریخ برگزار کرده است.

 

ملک زاده از اعلام فراخوان این همایش در بین مراکز و موسسات فرهنگی و پژوهشی سراسر کشور در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: بعد از اعلام فراخوان چیکده مقالات زیادی از استان های ایلام، لرستان، کردستان، کرمانشاه، همدان، آذربایجان غربی و حتی دیگر استان های کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شد.

 

به گفته وی، این همایش با هدف بررسی و تبیین جایگاه و نقش تاریخی، اجتماعی و فرهنگی زنان در تاریخ مناطق غربی ایران، ارتقای دانش و آگاهی زنان در مناطق غربی ایران نسبت به حضور تاریخی، و تقویت هویت فردی و اجتماعی زنان در مناطق غربی ایران برگزار می شود.

 

دبیر علمی همایش ملی زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب ایران از ارسال ۱۰۰ چکیده مقاله به دبیرخانه این همایش خبرداد و گفت: از این تعداد در مرحله نخست ۷۰ چکیده مقاله توسط داوران برای پذیریش تایید شدند.

 

وی ادامه دادک بعد از داوری آثار توسط اساتید برجسته دانشگاهی 40 مقاله به مرحله ارائه رسیدند که بیشترین تعداد مقالات از اساتید با تنوع و اکثریت مناطق کردنشین تعلق دارد و در حوزه مسائل زنان کورد است.

 

ملک زاده، از برگزاری پیش همایش زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب کشور در تهران همزمان با بهمن سال گذشته خبر داد و افزود: از فرودین 96 تا اسفند همین سال، تمام سخنرانی ها این انجمن با محوریت و اولویت بررسی فرهنگ و تمدن زنان منطقه غرب کشور انجام شده است.

 

دبیر علمی همایش ملی زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب کشور به فعالیت دفتر انجمن زنان پژوهشگر تاریخ ایران در کشور اشاره و اذعان کرد: در حال حاضر این انجمن  در استان های اصفهان، تبریز، زنجان و مشهد دفتر دارد و امیدواریم در استان کردستان هم شاهد تشکیل دفتر انجمن باشیم.

 

مهتاب مرد فرد، دبیر اجرایی همایش ملی زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب کشور نیز در ادامه این نشست خبری اظهار کرد: برپایی نمایشگاه کتاب، نمایشگاه عکس، نمایشگاه اسناد مربوط به زنان غرب ایران، نمایشگاه توانمندی زنان سرپرست خانوار و زنان مصیب دیده کرمانشاه از جمله بخش های جنبی برگزاری این همایش ملی در دانشگاه کردستان است.

 

وی از تجلیل از زنان سرامد کورد در آیین اختتامیه این همایش ملی خبر داد و خاطر نشان کرد: از تلاش و فعالیت حدود 30 نفر از زنان فعال کورد در زمینه های مختلف در آیین اختتامیه این همایش تجلیل و قدردانی می شود.

 

وی با اشاره به چاپ ویژه نامه این همایش ملی در سه نسخه اضافه کرد: اولین شماره این ویژه نامه همزمان با برگزاری پیش همایش این همایش ملی، نسخه شماره دوم همزمان با افتتاحیه همایش و نسخه اخر و سوم نیز یک ماه بعد از همایش در 24 صفحه چاپ و منتشر می شود.َ

نظر شما