شناسهٔ خبر: 25059384 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفتاب یزد | لینک خبر

روی خط آفتاب

صاحب‌خبر - 1225- قیمت مصوب آب، برق، گاز مصرفی و تماس‌های تلفنی با تلفن ثابت در سال‌های گذشته ارزان‌تر بود و فیش هر دو ماه یک بار برای هموطنان ارسال می‌شد، اما با افزایش بی‌رویه قیمت‌ها قبض‌ها هر ماه با رقم‌های بالا و نفس‌گیر و کمرشکن به دستمان می‌رسد. هزینه‌های اجباری که در قبض‌ها درج می‌شود هم مزید بر علت و موجب نارضایتی مردم شده است. به‌عنوان نمونه در قبض‌های آب، کارمزد دفع فاضلاب، آبونمان، آبونمان فاضلاب، مالیات، تبصره، سهم آبفای روستایی نوشته می‌شود. در ستون دریافت مبالغ، با 6 نوع القاب مردم را سر کار می‌گذارند و دو نوع آبونمان می‌گیرند و برای خودشان تبصره هم می‌گذارند. به نظر می‌رسد در فیش‌ها برخی چیزها از قلم افتاده و هنوز جای بسیاری دیگر از ماده‌ها و تبصره‌ها و ذیل‌ها و پانویس‌ها و قانون‌ها و تذکره‌ها برای سرکیسه کردن بیشتر مردم خالی است! احتمالاً در سال‌های بعد مسئولان مربوط به جای کاهش هزینه‌های اجباری از مردم، با افزایش موارد گول‌زن دیگر مانند خشکسالی و کم‌آبی و بی‌آبی و کم‌بارشی، پول خواهند گرفت و حساب هر لیوان
آب خوردن اضافی را هم صورت‌حساب خواهند کرد. (27/1)
1114- وقتی پای درددل مردم به‌ویژه اقشار حقوق‌بگیر جامعه می‌نشینیم، دل پُر دردی دارند و از گرانی‌ها، مشکلات اقتصادی و شعارهای تکراری مسئولان سُخن می‌گویند و اعتراض می‌کنند. درد دل‌های آنان بجا و بحق است. زیرا حقوق‌بگیران، مستاجران و کم‌درآمدها مجبورند
هر ماه بخش قابل توجهی از حقوقشان را صرف پرداخت اجاره خانه و قبض‌های آب، برق، گاز و تلفن کنند. (27/1)
1711- گرانی و مشکلات مردم به‌قدری زیاد است که افراد بازنشسته به جای استراحت و حمایت مسئولان از آنان، مجبورند در جاهای دیگری کار کنند، یا این که در همان جایی که بازنشسته شده‌اند دوباره دعوت به کار شوند و برای امرار معاش و بقای زندگی کار سوم هم بیابند تا بتوانند پیش از مرگ، بدهی‌هایشان را بپردازند. (27/1)
2114- روزهای گذشته پسردایی خانمم تماس گرفت و گفت با هم برای خرید کفش ورزشی به میدان منیریه برویم. پذیرفتم و با هم به میدان منیریه رفتیم، متاسفانه نه پارکینگ وجود داشت و نه جای پارک، مدتی دورِ خودمان گشتیم و از کوچه پس کوچه‌ها رفتیم تا این که در یکی از کوچه‌ها جای پارک یافتیم. به کفش‌فروشی‌ها که مراجعه کردیم، نسبتاً شلوغ بود، اما بیشتر مشتریان قیمت کفش‌ها را می‌پرسیدند و می‌رفتند. در یکی از فروشگاه‌ها اطلاعیه‌ای با این مضمون نوشته بود: «کفش‌های خارجی، ضمانت ندارند!»، متوجه نشدیم منظور فروشنده از این کار چیست؛‌ حمایت از تولید داخلی یا جلب مشتریان برای خرید کفش‌های خارجی؟! پسردایی که در کار خرید و فروش خودروهای صفرکیلومتر
است، درباره قیمت مغازه در راسته میدان منیریه(خیابان ولی‌عصر (عج))
پرسید، فروشنده گفت با این که خرید و فروش ملک راکد است، اما گران است و اجاره‌ها هم بیداد می‌کند، چون دست مردم چک داریم و به تاریخ پاس کردن چک‌ها چیزی باقی نمانده، مجبوریم چوب حراج به کفش‌ها بزنیم تا بتوانیم به‌موقع چک‌هایمان را پاس کنیم! (27/1)
1039- آقای سعید لیلاز گفتند دولت روحانی در بیان حقیقت ماجرای ارز لکنت زبان دارد. آقای لیلاز در کشور ما همه چیز منطبق بر مصالح ملی است و برای همین هر حرفی را که سیاستمداران می‌زنند برحسب مصالح ملی است. (23/1)
0732- هواپیمایی که در فرودگاهی در کشور الجزایر سقوط کرد باعث مرگ 257 نفر شد که از نوع روسی آنتوپولوف بود. باز هم عده‌ای می‌گویند هواپیمای روسی بخریم. (24/1)
2043- ما همه کشورمان و دین و نظاممان را دوست داریم. مشکل کشور ما کسانی هستند که مدرک رانتی گرفتند و سواد ندارند. نماینده‌ای که حتی برخی کلمات را درست تلفظ نمی‌کند چه طور می‌خواهد مشکلات کشور را حل کند. برخی از بهترین نخبگان کشور خانه‌نشین شدند. (24/1)
2048- مثالی می‌گوید: اگر می‌خواهید اقتصاد یک کشور را فلج کنید پست‌ها را به افراد نالایق بدهید. کشور ما امروز بزرگ‌ترین ضربه را از این جایگاه می‌خورد. (24/1)
2051- آقای روحانی: تنها راه نجات اقتصاد کشور تجدیدنظر در انتخاب مدیران است. مدیران واقعی را سرکار بگذارید. (24/1)
0931- برجام فرصتی برای ایران بود که با دنیا آشتی کرده سرمایه‌گذاری و اقتصاد کشور را سروسامان بخشد. اما دشمنی‌ها و شعارهای تندروی‌های آمریکایی و برخی افراد برجام ستیز در خارج و داخل این فرصت را از ما می‌گیرد. (25/1)
1111- عده‌ای برای اینکه بتوانند بیشتر خود را ثابت کنند، آنچه در توانایی دارند تلاش می‌کنند در زمینه‌های مختلف از تحصیلات دانشگاهی گرفته تا کارهایی مانند فنی، هنری، سینمایی، نویسندگی و...، چقدر خوب است افرادی که شاهد علاقه، پشتکار و پیشرفت دیگران هستند و دستی در کار دارند و به‌راحتی می‌توانند با کمک‌های فکری، کاری مشاوره دهند، از علاقمندان حمایت کنند و با دستگیری از آنان راه پیشرفت را برایشان باز بگذارند. برخی‌ها از اینکه می‌بینند عده‌ای در حال پیشرفت هستند، به جای تشویق و ترغیب از آنان، متاسفانه سعی در سنگ‌اندازی جلو پایشان دارند و با تنگ‌نظری و حسادت راه تداوم و پیشرفت آنان را به هر وسیله‌ای که می‌توانند، می‌گیرند! علی اکبر فرقانی (26/1)
1525- تدریس و آموزش در مدارس دولتی و غیرانتفاعی باید به‌طور یکسان با محبت و دلسوزی بیشتر فرهنگیان عزیز انجام شود و قدرت و فراگیری آموزش در مدارس کشور نباید طبقاتی و فقط پول معیار قرار گیرد. بلکه شناخت استعدادها و علم‌آموزی و پرورش آن به وسیله معلمان و دبیران مجرب و بهره‌گیری از فنون جدید آموزشی، دانش‌آموزان با استعداد را شناسایی کنند و با حمایت‌های لازم، آنان که توانایی بیشتری دارند، با معرفی به آموزش و پرورش منطقه و سپس وزارتخانه، آنها را در مدارس تیزهوشان نام‌نویسی کنند. قطعاً وقتی دانش‌آموز با استعداد در مدارس تیزهوشان‌ـ بدون پرداخت پول‌های هنگفت و غیراصولی و نامتعارف‌ـ بیشتر مورد توجه و ارزیابی قرار می‌گیرد و باید بیشتر مورد حمایت‌های قانونی قرار گیرد که این مسئله در رشد و شکوفایی آنان نقش موثری در بر خواهد داشت. (26/1)
1015- نسل جدید و به‌ویژه بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان نسبت به نسل‌های قدیم به نظر می‌رسد زودتر از سن و سالشان به بلوغ فکری رسیده و این موضوع باعث شده بین والدین و فرزندانشان اختلاف سلیقه‌های فراوانی به وجود آید و نسل‌های جدید، قدیمی‌ها را قبول نداشته باشند، متاسفانه در بعضی خانواده‌ها مشاهده شده افکار والدینشان را به سخره می‌گیرند! (26/1)
تصمیمات جدید ارزی دولت و بانک مرکزی آسیب زیادی به صادرات خواهد زد خصوصا اینکه بانک‌ها که قبلا صادرکنندگان را نقره داغ می‌کردند حالا با محدود شدن کار صرافی‌های مجاز قدرت عمل بیشتری خواهند یافت.
...0914
از فرمانداری تهران و همچنین از استانداری تهران خواهشمند است جلوی افزایش بی‌رویه نرخ‌های کرایه تاکسی‌های درون‌شهری و برون‌شهری و همچنین اتوبوس‌ها و مترو را بگیرند چون متاسفانه نرخ کرایه استفاده از حمل و نقل عمومی خیلی بالا رفته. مینایی از تهران
...0935
حضرت امام علی(ع) می‌فرمایند: صبر، سرآغاز یاری خداوند است.
...0938
با عرض سلام فراوان. به حمدا... در این چند سال و دهه‌های گذشته فیلم و سریال‌هایی در زمینه داستان‌های قرآنی و شخصیت‌های مذهبی و تاریخی ساخته و نمایش داده شد. ضمن نهایت تشکر از همه عزیزانی که در این راه ماندگار درخشیدند، مصرانه تقاضامندیم این روند در حالی تداوم داشته باشد که سوژه‌های همه فیلم‌ها و سریال‌ها نیز از متن آیات و روایات انتخاب شود.
...0938
سلام پایتخت امسال سریال بسیار خوبی بود هر کس رو می دیدید از پایتخت تعریف می کرد باید ساخت سریال پایتخت ادامه داشته باشه.
...0919
متاسفم که مسئولین قادر به رفع ترافیک خیابان ها نیستند و وقت‌ها را ضایع می‌کنند.
...0915
با سلام می‌خواستم در مورد خدمت وظیفه فرزندان ایثارگرانی که پدران آنان بیش از بیست ماه در جبهه حضور داشتن کی تعیین تکلیف آنان مشخص خواهد شد، چون بعضی از آنان متولد هفتاد و دو هستن و روزهای پایانی تحصیلات را سپری می‌کنن.
...0911
دولتی که قادر نباشد طی یک‌سال به تعهدات انتخاباتی خود جامه عمل بپوشد کارایی ندارد.
...0915
در خصوص واردات کالای قاچاق می خواستم عرض کنم آقای شریعتمداری میفرمایند واردات هر نوع کالای قاچاق غیرقانونی است و باید مرزها را با دیوار آهنین حصار کشید، مگر ما در قرون وسطی زندگی می‌کنیم
...0919
آنانی که به مجسمه اسطوره ی فرهنگ ملی (فردوسی) با نارنجک دستی حمله کردند درکی از افکار و فرهنگ ادب پارسی و عرق ملی ندارند و به جرئت می‌توان گفت اوباش بودند.
...0935
مبهم بودن استعفای شهردار واکنش و انعکاس خوبی نخواهد داشت.
...0935
دبیر کل سازمان ملل حمله به سوریه را چرا محکوم نکرده، فقط تقاضای خویشتنداری کرده؟
...0915
در اردیبهشت دولت باید به وعده‌های انتخاباتی خود پاسخگو باشد. یک‌سال زمان کمی نیست.
...0915
یک طرف خیابان وفامنش جلو کسب و کارهاى مختلف و نیز ساختمان‌سازى‌ها پیاده‌رو‌ها و بخشى از خیابان را گرفته‌اند و عابرین پیاده مجبورند از داخل خیابان تردد کنند.
...0918
مگر مردم نامحرمند که بعضی‌ها در لفافه حرف می‌زنند؟
...0935
قطعا نوسانات ارز و دلار به قیمت‌های رسمی کالاهای کشور از جمله دارو اثر کرد ولی از دولت عزیز نهایت تشکر می‌کنیم که با اختصاص 3هزار میلیارد مانع نوسانات و بر هم ریختگی بساط قیمت‌ها شده است. اگر خدای نکرده این تدبیر به سرانجامی نرسد اولین ضربه را به اقشار ضعیف با حداقل حقوق وارد خواهد کرد.
...0938

نظر شما