شناسهٔ خبر: 25059153 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار تهران:

باید ترافیک اطراف مصلی در زمان برگزاری نمایشگاه به کمترین میزان ممکن برسد

استاندار تهران با تاکید بر لزوم روانسازی ترافیک در دوره برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، گفت: باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا در زمان برگزاری نمایشگاه حجم ترافیک در اطراف مصلی تهران به کمترین میزان ممکن برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمدحسین مقیمی در نشست هماهنگی برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که در محل استانداری تهران برگزار شد، گفت: هفته آینده مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن در مصلی تهران برگزار می‌شود که بزرگترین و مهمترین رویداد فرهنگی است که در کشور انجام می‌شود و از هفته بعد آن یعنی ۱۲ اردیبهشت ماه نمایشگاه بین‌المللی کتاب که آن نیز رویداد بزرگ فرهنگی است برگزار می‌شود.

وی افزود: باید تلاش کنیم کار فرهنگی بیشتری در کشور انجام شود. لذا در برگزاری نمایشگاه باید تلاش کنیم که این رویداد فرهنگی به بهترین شکل ممکن انجام شود و اهدافی که برای مسابقات قرائت قرآن و نمایشگاه کتاب در نظر گرفته شده است به طور کامل محقق شود.

وی ادامه داد: در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اولین موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد مباحث امنیتی است که در این راستا شورای تامین شهرستان باید با ریاست فرماندار تهران جلسات خود را تشکیل دهد و از تمامی تجهیزات و امکانات امنیتی شهرستان و حتی استان تهران جهت برگزاری هر چه بهتر این نمایشگاه بهره بگیرد.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن قدردانی از همه دستگاه‌های خدمت رسان در نمایشگاه کتاب به جهت همکاری ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

وی تاکید کرد: امنیت داخل و خارج از مصلی در اختیار نیروی انتظامی است و سایر دستگاه‌ها در تامین این امنیت باید به نیروی انتظامی کمک کنند.

وی ادامه داد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا ترافیک در شرایط خوبی قرار بگیرد و شهروندان بخواهند به راحتی از نمایشگاه بازدید کنند. در این راستا پلیس راهور باید طرح‌هایی را اجرا کند که در نزدیکی نمایشگاه شاهد ترافیک نباشیم. مطلوب ما این است که در اطراف مصلی به ویژه در بزرگراه‌های رسالت، همت و مدرس کمترین حجم ترافیک را داشته باشیم به ویژه از ساعت ۱۶ به بعد که حجم ترافیک در این بزرگراه‌ها افزایش می‌یابد.

مقیمی ادامه داد: بحث‌های ایمنی با سازمان آتش نشانی و اورژانس مورد بررسی قرار گرفته و امیدواریم با همکاری این دستگاه‌ها کار نمونه‌ای در برگزاری این نمایشگاه انجام شود.

وی تاکید کرد: به دلایل مختلف باید در دوره برگزاری نمایشگاه کتاب به دلیل برگزاری آن در مصلی و دلایل دیگر شئونات اسلامی به طور کامل رعایت شود و تلاش کنیم با انجام تبلیغات مناسب که وزارت ارشاد باید به طور موثر در آن ورود پیدا کند شاهد رعایت شئونات اسلامی در برگزاری نمایشگاه کتاب باشیم. برای مهم این است که این نمایشگاه در مصلی انجام می‌شود و رعایت شأن مکان مصلی برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی ادامه داد: تمامی مسائل امنیتی نمایشگاه توسط فرماندار تهران در شورای تامین شهرستان دنبال خواهد شد و تدابیر لازم در این حوزه مد نظر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در مورد موضوع حمل و نقل نیز باید صحبت شود که سرفاصله قطارهای مترو کاهش پیدا کند و تعداد قطارهای بیشتری در خطوط منتهی به مصلی به کار گرفته شود تا استفاده از وسایل نقلیه شخصی توسط مردم به کمترین میزان ممکن برسد. همچنین باید تعداد اتوبوس‌های منتهی به مصلی افزایش پیدا کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما