شناسهٔ خبر: 25058677 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

کره شمالی و کره جنوبی به 65 سال وضعیت جنگی بین خود پایان می‌دهند

دیدار روسای 2 کره در یک روستای مرزی

رهبران پیونگ یانگ و سئول قرار است در اقدامی کم سابقه اواخر ماه آوریل در یک روستای مرزی با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، مقامات امنیتی کره جنوبی ممکن است برای نهایی کردن جزییات نشست سران دو کشور به کره شمالی سفر کنند.

خبرگزاری رویترز نوشت، یک مقام کره جنوبی روز سه‌شنبه (امروز) گفت نمایندگان پارلمان ۲ کره درباره جزییات بیانیه‌ای مشترک که می‌تواند پایانی به تقابل و جنگ میان دو کشور باشد، مذاکره خواهند کرد.

کره شمالی و کره جنوبی از نظر فنی از زمان پایان جنگ کره در سالهای 1950-1953 در شرایط جنگی به سر میبرند و هیچ گاه توافق صلح میان آنها امضا نشده است.

بعد از دیدار «چانگ اویی یانگ» مشاور امنیت ملی کره جنوبی با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی طی ماه گذشته میلادی، فرستاده رئیس جمهور کره جنوبی گفت که کیم برای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره متعهد است و خواستار دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا است.

قرار است نمایندگان ۲ کره روز چهارشنبه(فردا) گفت‌وگوهایی کاری داشته باشند و احتمالا چانگ اویی-یانگ و یا رئیس اطلاعات کره جنوبی ساح-هون به کره شمالی سفر می‌کنند تا آخرین جزییات دیدار کیم جونگ اون و «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی را نهایی کنند.

براساس گزارش رویترز،‌مقرر شده، سران ۲ کره روز ۲۷ آوریل با یکدیگر در روستای آتش‌بس مرزی «پانمونجوم» دیدار داشته باشند.

همچنین گزارش شده است که خط تلفن مستقیم میان رهبران جنوب و شمال شبه جزیره نیز تا ماه فوریه مجددا برقرار شود اما هنوز مشخص نیست که اولین تماس میان رهبران عالی کی انجام خواهد شد.

دیدار آقای مون جائه این و کیم جونگ اون در خانه صلح در روستای مرزی پانمونجان در خاک کره جنوبی برگزار می‌شود و این اولین بار است که یک رهبر کره شمالی در خاک کره جنوبی قدم خواهد گذاشت.

نظر شما