شناسهٔ خبر: 25058593 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

در مراسم امضاء تفاهم نامه میان سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی و دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی عنوان شد؛

هم‌افزایی دانشگاه‌ها زیر پرچم اهل‌بیت(ع)

صاحب‌خبر -
گروه اجتماعی_رجانیوز: تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی و دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با موضوع همکاری و هم‌افزایی درزمینهٔ‌های فرهنگی و تبلیغی منعقد شد.
 
ظهر امروز با حضور رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی و مهدي ملك نژاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در محل این دانشگاه، تفاهم‌نامه همکاری سازمان فرهنگی آستان قدس با دانشگاه آزاد اسلامی مشهد  منعقد شد.
 
هدف از این تفاهم‌نامه استفاده از توانایی‌های علمي، فرهنگي، خدماتي و توسعه همکاری‌های فرهنگي، پژوهشي و آموزشي طرفين در جهت استمرار ارتباط به‌منظور برطرف كردن نيازهاي متقابل  و اجراي طرح‌های مشترك در حوزه فرهنگي در راستای ارتقاء فرهنگ و معارف و سيره اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در بين دانشگاهيان  دانشگاه آزاد اسلامي و توسعه خدمات معنوي آستان قدس رضوي به دانشجويان و عموم مردم در شهرستان‌ها با استفاده از ظرفيت نيروها و منابع انساني دانشگاه براي بهره‌مندی بيشتر فرهنگي مردم و تقويت ارتباط با ساحت قدسي عالم آل محمد حضرت رضا(علیه‌السلام) است.
 
حجت‌الاسلام‌ حجت گنابادی نژاد رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در این مراسم بابیان اینکه تعالی و خدمت زیر پرچم اهل‌بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) یکی از روش‌های خدمت به آحاد مردم است، افزود: هم‌افزایی‌ با ظرفیت‌های موجود مانند دانشگاه‌ها، مراکز فرهنگی، نخبگان و هنرمندان و همین امکانات موجود و شرایطی که داریم می تواند کارهای بزرگی را رقم بزند.
 
وی با بیان اینکه، دل‌بستگی و وابستگی به اهل‌بیت(علیهم‌السلام) از ظرفیت‌های بی‌نظیری است که در جامعه بشریت وجود دارد، افزود: دل‌بستگی به اهل‌بیت در آحاد نخبگان امروز وجود دارد و به‌عنوان یکی از رویکردهای آستان قدس رضوی در تعامل با دیگر ادیان و مذاهب مطرح است .
 
حجت‌الاسلام‌ گنابادی نژاد با اشاره به ظرفیت دانشگاه آزاد در گسترش گفتمان رضوی عنوان کرد: در گفتمان نخبگانی با موضوع امام رضا(ع) کاستی‌ها و کوتاهی‌های زیادی در جامعه وجود دارد درحالی‌که برای امام علی(ع) و امام حسین(ع) مباحث دانشگاهی زیادی مطرح شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: در پیش نشست اول همایش امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان در دانشگاه همدرد دهلی 10 مقاله با موضوع امام رضا(ع) از سوی اندیشمندان کشورهای مختلف ارائه شد و حتی فردی از سیک‌های هند برای امام رضا(ع) مقاله ارائه کرد.
 
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به ظرفیت‌ همکاری آستان قدس و دانشگاه آزاد برای حل مشکلات جامعه گفت: مشکلات اجتماعی و حاشیه‌نشینی را نمی‌توان نادیده گرفت و امروز ما ظرفیت‌های گسترده و فرصت‌های بیکرانی برای حل این مسائل در اختیارداریم اما عامل مهم روشی است که برای حل این مشکلات استفاده می‌کنیم.
 
حجت‌الاسلام‌ گنابادی نژاد تصریح کرد: توسعه مفهوم خدمت،خادم و مخدوم یکی از راهبردهای اصلی آستان قدس رضوی در جهت رفع مشکلات مردم است و مرکز امور خادمین و جریان خادم یاری برای توسعه خدمت با ظرفیت 70 هزار نفر هم‌اکنون فعال است. 
 
وی ادامه داد: 1000 نفر از فارغ‌التحصیلان رشته‌های حقوق ، 600 نفر پزشک ، 200 نفر معلم ، 5 هزار نفر خواهران حوزه علمیه،300 نفر شاعران و ادیبان و 250 نفر از فعالان هنر در عرصه پویانمایی سمت خادمیاری را دارند که قرار است هفته‌ای یک روز در موضوع تخصص و فعالیت خود به مردم خدمات ارائه کنند.
 
مهدي ملك نژاد  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی  نیز در این مراسم اظهار کرد: امیدواریم با همکاری سازمان فرهنگی آستان قدس بتوانیم فاصله‌‌های ایجاد شده بین این دو نهاد را به‌عنوان یک الگو کم کنیم .
 
وی ادامه داد: فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی از جنس علم است و آستان قدس رضوی هم مراکز علمی خوبی دارد که می‌توانند هم‌افزایی خوبی داشته باشند و با توجه به رویکرد فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با تمام ظرفیت‌ با آستان قدس رضوی همکاری خواهیم کرد.
 
همکاری و هم‌افزایی درزمینه‌های فرهنگی و تبلیغی در سطح کشور، همکاری و تعامل در راستای الگوسازی، کادر سازی و شبکه‌سازی در حوزه‌های تخصصی فرهنگی با رویکرد دینی و انقلابی، نشست‌ها همایش‌ها و کرسی‌های آزادانديشي در موضوعات مهم موردنیاز جامعه و به‌ویژه زائرين و مجاورين، کارگاه‌های آموزشي در موضوعات فرهنگي و معارف اهل‌بیت(علیهم‌السلام) ازجمله موضوعات این تفاهم‌نامه است.

نظر شما