شناسهٔ خبر: 25058211 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

واکنش حماس به حملات اسرائیل به نوار غزه

تسنیم : جنبش حماس به حملات اخیر جنگنده‌های صهیونیستی به نوار غزه واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش المیادین، "فوزی برهوم" سخنگوی جنبش حماس گفت که تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و هدف قرار دادن مواضع مقاومت، گامی پیش‌دستانه برای بر هم زدن معادلات و ایجاد رعب و وحشت بین مردم و ترساندن آن‌ها با هدف به شکست کشاندن راهپیمایی بزرگ "بازگشت" و بی ثمر گذاشتن تحرکات مربوط به لغو محاصره نوار غزه به شمار می رود.

وی افزود: اگر دشمن گمان می‌کند که با تشدید حملات می‌تواند اهداف خود را محقق کرده و اراده ملت فلسطین را در هم شکند، متوهم است  و شناخت صحیحی از این مردم ندارد.

برهوم  اظهار داشت که دشمن صهیونیستی مسئول همه پیامدهای ناشی از تشدید حملاتش به نوار غزه خواهد بود.

از سوی دیگر "طلال ابوظریفه" عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک گفت که تشدید حملات اسرائیل به نوار غزه، در ادامه تجاوزهای این رژیم علیه ملت فلسطین و  جلوگیری از برگزاری راهپیمایی بزرگ بازگشت است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه زمین‌های کشاورزی واقع در محله "الزیتون" و محله "الشجاعیه" در شرق شهر غزه را هدف قرار دادند و در پی این حملات، صدای انفجارها در نوار غزه شنیده شد.

رژیم صهیونیستی صبح پنجشنبه گذشته نیز شرق غزه و شرق "جبالیا" در شمال نوار غزه را هدف حملات خمپاره‌ای خود قرار داد.

در هفته‌های اخیر و به‌ویژه پس از آنکه دولت آمریکا قدس اشغالی را به‌عنوان پایتخت اسرائیل به‌رسمیت شناخت، تنش بین اسرائیل و فلسطینی‌ها بالا گرفته و رژیم صهیونیستی بارها غزه را به‌بهانه شلیک موشک از این باریکه به‌سمت سرزمین‌های اشغالی بمباران کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه ۱۵ آذر ماه در یک سخنرانی در کاخ سفید قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرد و به دولتش دستور داد مقدمات کار برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را فراهم کنند. این تصمیم ترامپ با خشم فلسطینیان و محکومیت‌های جهانی مواجه شد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما