شناسهٔ خبر: 25057988 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

شیخ نعیم قاسم:

حمله موشکی آمریکا به سوریه نیازی به پاسخ نظامی ندارد

ابنا

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه حمله آمریکا و انگلیس و فرانسه به سوریه هیچ دستاوردی نداشته است، اظهار داشت که این حمله حتی نیازی به پاسخ نظامی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ شیخ نعیم قاسم دبیرکل حزب الله لبنان درباره حمله آمریکا و انگلیس و فرانسه به خاک سوریه گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شرایط جنگی را علیه سوریه راه انداخت اما نتوانست اماکن مهمی را هدف قرار دهد.

وی افزود: ترامپ بروز جنگ جهانی و جنگ علیه سوریه را برای آمریکا مضر می داند و بر این اساس فقط به دنبال اثبات وجود خود است.

این روحانی لبنانی تصریح کرد: تجاوز سه گانه علیه سوریه هیچ هدفی را محقق نکرد چرا که نتوانست مساله ای را در سوریه تغییر دهد.

وی اظهار داشت: پیش از آغاز حمله، اطلاعاتی به نیروهای روس داده شد و زمان بمباران برخی مناطق در سوریه نیز چندین بار تغییر کرد. آگاهی دادن آمریکایی ها به روسیه مبنی بر بمباران سوریه نشان می دهد که آنها به دنبال جنگ نیستند.

شیخ نعیم قاسم تأکید کرد که آمریکا درصدد مقابله با روسیه نیست و دولت آمریکا هیچ برنامه ای برای آغاز جنگ علیه سوریه ندارد. این حمله سه گانه علیه سوریه نیز نیازی به پاسخ نظامی ندارد.

وی خاطرنشان ساخت: هنگامی که 100 موشک شلیک می شود و نیروی تدافعی سوریه 70 موشک را سرنگون می کند یعنی اینکه این حمله شکست خورده است.

معاون دبیرکل حزب الله با اشاره به اینکه آمریکایی ها قبل از حمله نیز آمادگی حل سیاسی بحران در سوریه را نداشته و پس از این حمله بر پیچیدگی بحران افزوده اند، گفت: آمریکا با این حمله می خواستند شرایط و جایگاه خود را در گفت وگوهای سیاسی بهبود بخشند اما پیروزی از آن محور مقاومت است.

وی رسیدن به راه حل سیاسی در سوریه را نیازمند فرصتی یکساله یا بیشتر دانست و تصریح کرد: برخی کشورهای عربی از عوامل این تجاوز سه گانه علیه سوریه به شمار می آیند به گونه ای که عربستان علاقه شدیدی به آغاز جنگی گسترده علیه سوریه دارد.

شیخ نعیم قاسم ادامه داد: بنده تحولات نشست اتحادیه عرب را پیگیری نکردم زیرا به نظرم چنین نشستی هیچ ارزشی ندارد و عربستان از این نشست برای سرپوش بر اقدامات خود استفاده می کند.

عضو ارشد مقاومت بیان داشت که حزب الله به هیچ وجه به درگیری که از فعالیت و نبرد آن با تروریسم در سوریه می کاهد، وارد نخواهد شد.

وی در بررسی اوضاع داخلی لبنان گفت: میشل عون رئیس جمهور لبنان از متحدین درجه یک ما به شمار می آید و جبران باسیل وزیر خارجه کشور نیز با ما هماهنگ است گرچه نسبت به برخی اقدامات وی اعتراض داریم.

این روحانی لبنانی افزود: عربستان و امارات در انتخابات لبنان دخالت می کنند و سفر سفیران این دو کشور به بعلبک نیز بر این مساله دلالت می کند.

شیخ نعیم قاسم در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: رقیبان حزب الله در انتخابات چنین شایعه می کنند که حزب الله درصدد ایجاد شکاف میان لیست های شیعه هستند که این مساله به هیچ وجه صحت ندارد.

............

پایان پیام/ 326

نظر شما