شناسهٔ خبر: 25057828 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده انتظامی استان همدان عنوان کرد:

بیشترین فراوانی جرم در همدان مربوط به سرقت‌های خرد است

همدان - فرمانده انتظامی استان همدان بیشترین فراوانی جرم در این استان را مربوط یه سرقتهای خرد دانست و گفت: ۶۰ درصد سرقت‌ها توسط معتادان انجام می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار بخشعلی کامرانی صالح ظهر سه شنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران با بیان اینکه طی یک ماه گذشته بیش از ۵۴ هزار تماس مردمی با پلیس ۱۱۰ به ثبت رسید، گفت: این آمار نسبت به سال گذشته افزایش ۴۹ درصدی داشته و ۲۰ هزار مورد از تماس ها به عملیات منجر شده است.

وی از کشف ۵۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر طی یک ماهه گذشته در استان همدان خبر داد و گفت: در این خصوص ۷ باند منهدم شد که ۲ مورد از این باندها در زمینه توزیع هروئین فعالیت داشتند.

ثبت ۲ هزار تماس در سامانه ۱۹۷

سردار کامرانی‌صالح از شناسایی و دستگیری بیش از ۴۰۰ مصرف‌کننده و خرده‌فروش مواد مخدر در استان همدان خبرداد و به ثبت ۲ هزار تماس در سامانه ۱۹۷ اشاره کرد و گفت: طی یک ماه اخیر در حوزه پلیس آگاهی جرایم خشن گزارش نشد اما ۴ باند سرقت متلاشی و بیش از ۱۰۰ نفر که در حوزه جرایم سرقت نقش داشتند شناسایی و دستگیر شد که از این تعداد ۲۰ نفر متهم سابقه‌دار و حرفه‌ای بودند.

وی همچنین با اشاره به تشکیل ۶۰ فقره پرونده قضایی در حوزه فضای مجازی طی یک ماهه اخیر، عنوان کرد: پرونده ها بیشتر در زمینه تخلفات مالی و مزاحمت برای شهروندان بوده که با رسیدگی و بررسی‌های لازم افراد مجرم شناسایی و دستگیر شدند.

کاهش ۲۵ درصدی تصادفات

سردار کامرانی‌صالح با بیان اینکه در حوزه پلیس راهور طبق گزارش ها تا ۱۸ فروردین ۱۰ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان همدان انجام شد که در مقایسه با پارسال تردد ها بیش از ۲۰ درصدی افزایش داشت، گفت: علی رغم افزایش ترددهای درون‌شهری و برون‌شهری کاهش ۲۵ درصدی تصادفات به ثبت رسید.

وی به کاهش ۴ درصدی تصادفات فوتی برون‌شهری طی فروردین ماه امسال اشاره کرد و گفت: آمار تصادفات فوتی برون‌شهری نیز ۴ درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان همدان بابیان اینکه سال گذشته بیش از ۴۵۰ فوتی تصادفات در استان همدان داشتیم و بیش از ۶ هزار نفر نیز در تصادفات مصدوم شدند، گفت: باید رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی فرهنگ‌سازی شود.

انهدام باند ۲ نفره جابجایی اجناس میراث فرهنگی در نهاوند

سردار کامرانی‌صالح همچنین از انهدام باند ۲ نفره جابجایی اجناس میراث فرهنگی طی روز گذشته در نهاوند خبر داد و گفت: بیش از ۷۰ قلم اجناس آثار باستانی و عتیقه‌جات واجد ارزش از این باند کشف و ضبط شد.

وی مبارزه با کالای قاچاق را از اولویت های امسال برشمرد و با بیان اینکه مبارزه با جرایم از سرقت تا جرایم خشن به ویژه مبارزه با مواد مخدر از دیگر اولویت‌هاست، گفت: سال گذشته بیش از ۶.۵ تن انواع مواد مخدر کشف و بیش از ۱۰ هزار نفر مصرف کننده و توزیع کننده در این راستا دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان همدان با تأکید بر اینکه پارسال همدان استان دارای رتبه ۲۴ در ارتکاب جرم بوده که این امر نقطه قوت استان است، افزود: سال گذشته بیشترین فراوانی جرم مربوط به سرقت‌های خرد و وسایل داخل خودرو بوده است.

سردار کامرانی صالح آمار پرونده‌های قضایی در همه حوزه‌ها در استان همدان را بیش از ۱۰۰ هزار فقره عنوان کرد و در خصوص وضعیت تپه پیسا نیز یادآور شد: سال گذشته بیش از ده ها مرتبه تپه پیسا پاکسازی شد و امسال نیز طرح پاکسازی این منطقه در برنامه است.

نظر شما