شناسهٔ خبر: 25057805 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

در برنامه «آفریقا امروز» پخش می شود؛

بررسی تبعات حضور «بوکوحرام در نیجریه» در شبکه پرس تی وی

برنامه «آفریقا امروز» (Africa Today) شبکه پرس تی وی به بررسی تبعات حضور گروه ستیزه جوی بوکو حرام در نقاط مختلف نیجریه می پردازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این برنامه به بررسی ادعاهای دولت نیجریه مبنی بر شکست بوکوحرام از لحاظ نظامی پرداخته و نشان می دهد برخلاف ادعاهای دولت، حملات اخیر بوکوحرام در آن کشور گسترش یافته و اکنون این ادعای دولت مشکوک به نظر می رسد.

«اظهارات دولت نیجریه در مورد مذاکره صلح با این گروه مرتبط با داعش»، «ادامه تهدیدهای ستیزه جویانه این گروه»، «عدم موفقیت سیاست های ضد شورش دولت» از جمله محورهای گفت و گو در این برنامه خواهد بود.

این برنامه همچنین با نگاهی به مخالفت برخی از مقامات ارشد ارتش نیجریه و سرویس های اطلاعاتی با هرگونه معامله با گروه تروریستی بوکوحرام که میلیون ها نفر را از خانه هایشان بیرون رانده است، تکه تکه شدن این گروه را مانعی برای ایجاد آتش بس معرفی می کند.

گفتنی است بوکوحرام که ترجمه آن «آموزش غربی ممنوع» است، از آدم ربایی به عنوان سلاح جنگی استفاده کرده و هزاران زن و دختر جوان و همچنین مردان و پسران جوان را اسیر کرده‌است. این گروه ستیزه جو از سال2009 حداقل 20,000 کشته و 2.6 میلیون نفر را بی‌خانمان کرده و در سال 2015 به گروه تکفیری داعش اعلام وفاداری کرده است.

طبق اعلام سازمان ملل مناطقی که توسط بوکوحرام آسیب دیده اند با بحران انسانی مواجه هستند. در این راستا Adamawa , Borno و Yobe در شمال شرقی نیجریه سه ایالتی هستند که تحت‌تاثیر ستیزه‌جویی بوکوحرام قرار گرفته‌اند.

«آفریقا امروز» از تولیدات دفتر لندن از آیتم های مختلفی همچون گفت و گوی کارشناسی حضوری و تلفنی، مروری بر متون و اخبار روز، تصویر- نریشن و گزارش مردمی تشکیل شده و چهارشنبه ها ساعت 01:00 از شبکه پرس تی وی پخش می شود و پنج شنبه ساعت 13 بازپخش خواهد شد.

 

نظر شما