شناسهٔ خبر: 25057583 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرانس 24:

اقتصاد چین علیرغم جنگ تجاری آمریکا فراتر از انتظار رشد یافت

آمارهای رسمی که امروز منتشر شد نشان می‌دهد چین در سه ماهه نخست سال 2018 رشد اقتصادی بیشتر از میزان مورد انتظار را تجربه کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از فرانس 24، علیرغم تقابل تجاری چین و آمریکا در کنار آلودگی هوا د و تلاش‌های چین برای حل برخی مشکلات اقتصادی، اقتصاد این کشور آسیایی در سه ماهه نخست سال 2018 رشد بیش از انتظاری را تجربه کرده است.

پیشتر کارشناسان در یک نظرسنجی پیش‌بینی کرده بودند که چین در این دوره سه ماهه همانند سه ماهه پایانی سال 2017 رشد 6.7 درصدی را تجربه خواهد کرد اما آمارهای رسمی ارائه شده از رشد 6.8 درصدی اقتصاد چین خبر می‌دهد.

شینگ ژیهونگ سخنگوی دفتر آمار دولتی چین،‌گفت: اقتصاد ملی این کشور روند پایه‌دار و رو به رشد خود را تداوم بخشیده است.

وی تاکید کرد:‌عملکرد اقتصادی این کشور پیشرفت کرده و اقتصاد آن به سمت و سوی خوبی پیش می‌رود. رشد اقتصادی 6.8 درصدی چین طی سه ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد که اقتصاد این کشور در برابر تاثیرات منفی اقدامات پکن برای کاهش آلودگی هوا نظیر کاهش تولید شرکت‌های ذوب‌آهن، میلگرد و کارخانه‌ها مقاومت کرده است.

طی هفته‌های گذشته نیز نگرانی‌ها نسبت به شکل‌گرفتن جنگ تجاری بین آمریکا و چین بازارهای مالی در این کشور را تحت تاثیر قرار داد.

کارشناسان بر این باورند تشدید اختلافات بین پکن و واشنگتن هنوز آسیب جدی به اقتصاد این کشور وارد نکرده اما این احتمال وجود دارد که طی ماه‌های آینده شاهد تغییر این روند باشیم چرا که دولت آمریکا می‌خواهد تعرفه‌های بیشتری برای کالاهای وارداتی از چین اعمال کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما