شناسهٔ خبر: 25057507 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نگاه روز|واقعیت حمله به فرودگاه "الشعیرات" چیست؟+فیلم و عکس

R36442/P36355/S8,90/CT7

بامداد امروز خبری روی خروجی برخی از رسانه‌ها رفت که بر اساس آن از حمله موشکی به دو فرودگاه الشعیرات و الضمیر در سوریه خبر داده بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ستاد تبلیغات مرکزی جنگ (الاعلام الحربی) اعلام کرد: این موشک‌ها به‌سمت فرودگاه هوایی «الشعیرات» در حومه حمص شلیک شد که توسط سامانه پدافند هوایی رهگیری شد.

بر اساس گزارش این منبع، 6 فروند موشک نیز به‌سمت فرودگاه نظامی الشعیرات شلیک شد که تمام این موشک‌ها توسط پدافند هوایی ارتش سوریه منهدم شد.

در همین راستا، یک مقام نظامی سوری از شلیک سه فروند موشک به‌سمت فرودگاه نظامی «الضمیر» در ریف دمشق خبر داده بود که توسط سامانه‌های پدافندی هدف قرار گرفت.

 

این خبر بلافاصله در صدر رسانه‌های جهان قرار گرفت و شبکه‌های تلویزیونی آن را در صدر رسانه‌ها قرار دادند.

عملیات روانی اسرائیل

به‌دنبال این خبر رسانه‌های اسرائیلی عملیات روانی گسترده‌ای را به‌راه انداختند تا نشان دهند که اسرائیل هر زمان که بتواند می‌تواند اهدافی را در عمق خاک سوریه هدف قرار دهد.

لینک تصاویر و فیلم

 

 

و در نهایت تکذیب خبر

در پی انتشار گسترده این خبر، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، خبر حمله موشکی به پایگاه هوایی الشعیرات در حومه حمص سوریه را تکذیب کرد و انتشار این خبر را بی‌اساس خواند.

در همین رابطه، خبرگزاری سوریه (سانا) هم به‌نقل از یک منبع رسمی ضمن تأیید خبر فوق، گزارش داد یک "هشدار اشتباه" مبنی بر نقض حریم هوایی،‌ سبب شد تا آژیر دفاع هوایی به‌صدا درآید و تعدادی موشک شلیک شود، در حالی که هیچ تجاوز خارجی به سوریه صورت نگرفته بود.

انتهای پیام/*

نظر شما