شناسهٔ خبر: 25057395 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی:

۵۲۸ واحد مسکونی پروژه کوی کوثر اراک آماده بهره برداری است

اراک- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: ساخت یک هزار و ۱۱۰ واحد مسکونی کوی کوثر اراک خاتمه یافته و ۵۲۸ واحد آن اردیبهشت ماه امسال به بهره برداری می رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رضافرح روز سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: در این پروژه ۴۴ واحد بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ساخت ۷۷۴ واحد نیز آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۶۷ هزار جلد سند مالکیت در روستاها و شهرهای زیر ۲۵هزار نفر صادر شده، بیان داشت: در ارتباط با تامین مسکن محرومان که ازجمله وظایف این نهاد می باشد تاکنون در استان حدود دو میلیارد تومان کمک بلاعوض برای تامین مصالح ساختمانی به حساب ۱۰۰ امام انجام شده و حدود دو هکتار زمین نیز هدیه شده است.

رضافرح افزود: در زمینه مسکن روستایی استان، حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از منابع و محل حساب ۱۰۰ امام کمک صورت گرفته و همچنین ۵۶ واحد مسکونی طی دو سال گذشته برای خانواده هایی که دارای دو معلول یا بیشتر هستند احداث شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی ادامه داد: براساس تفاهم نامه، ۱۸ میلیون تومان کمک های بلاعوض از محل حساب ۱۰۰ حضرت امام در بنیاد مستضعفان و بهزیستی در اختیار این خانواده ها قرار گرفته که بنیاد واحدها را احداث کرده و فاز دوم نیز در دست اجرا است.

وی خاطر نشان کرد: براساس توافق با کمیته امداد امام خمینی(ره) افراد تحت پوشش کمیته امداد که در روستاها خانه احداث می کنند، چهار میلیون تومان بلاعوض از محل حساب ۱۰۰ امام در اختیارشان قرار داده می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی در ادامه بیان داشت: در خصوص مقاوم سازی مسکن روستایی هم، حدود ۳۳ هزار واحد بهسازی شده است. تسهیلاتی که در این بخش هزینه می شد ۱۸ الی ۲۰ میلیون تومان بود که در سال جاری به ۲۵ میلیون تومان افزایش یافته، همچنین هشت هزار واحد احداثی تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفتند.

براساس گزارش مهر، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود، اظهار داشت: استان مرکزی به عنوان معین در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب حضور دارد که در این منطقه تاکنون یک هزار و ۴۳۱ واحد مسکونی پِی کنی شده، یک هزار و ۱۷۱ واحد هم عملیات فنداسیون اجرا شده، ۸۰۰ واحد اسکلت و ۳۴۰ واحد نیز سقف نصب شده و در این زمینه استان مرکزی به عنوان استان برتر در عملکرد مطرح است.

وی تصریح کرد: طرح هادی برای همه روستاهای استان تهیه شده و درحال حاضر بازنگری طرح هادی مطرح است که تاکنون بازنگری ۱۲۳ روستا تصویب شده، هم اکنون ۳۹۲ روستا در مرحله اجرایی ورود پیدا کرده اند که برای ۱۱۱ روستا مراحل اولیه انجام گرفته و بقیه هم در مراحل مختلف قرار دارند.

نظر شما