شناسهٔ خبر: 25057144 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

«شماره ١٧ سهیلا» در بخش مسابقه دو جشنواره بین‌المللی

فیلم سینمایی «شماره ١٧ سهیلا» به بخش مسابقه رسمی دو جشنواره بین‌المللی در کشورهای سوییس و لبنان راه یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، فیلم سینمایی «شماره ١٧ سهیلا» به کارگردانی محمود غفاری و تهیه‌کنندگی سید امیر سیدزاده به بخش رسمی جشنواره‌های بین‌المللی «فیلم‌های شرقی ژنو» در سوئیس و  همچنین جشنواره «تریپولی» لبنان راه پیدا کرده است.

جشنواره فیلم‌های شرقی ژنو با موضوع امید و با هدف بررسی موضوعات و مسائل زنان در جامعه و تلاش آنها برای زندگی بهتر در جوامع خود و نیز اعتباربخشی به جایگاه زن در سینما از نگاه کارگردانان خلاق، امسال از ٢١ تا ٢٩ آوریل (یکم تا نهم اردیبهشت ماه) در شهر ژنو سوئیس برگزار می‌شود.

در این جشنواره فیلم سینمایی «شماره ١٧ سهیلا» با شش فیلم دیگر از کشورهای فرانسه، لبنان، مراکش، مصر و تونس به رقابت خواهد پرداخت.

این فیلم همچنین در بخش مسابقه رسمی جشنواره تریپولی که از تاریخ ١٩ الی ٢٦ آوریل (۳۰ فروردین تا ۶ اردیبهشت) در لبنان برگزار می‌شود حضور دارد و با ٧ فیلم بلند سینمایی دیگر از سایر کشورها از جمله روسیه، مکزیک، اوکراین، مصر و اسپانیا به رقابت خواهد پرداخت. فیلم دیگر محمود غفاری با عنوان «این یک رویاست» نیز در در بخش سینمای جهان این جشنواره پذیرفته شده است.

«شماره ۱۷ سهیلا» پیش از این در بخش سودای سیمرغ  سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و پس از آن در جشنواره فیلم سلامت و جشن تصویر سال حضور داشت و در جشن انجمن منتقدان در بخش کارگردانی و بازیگر نقش اول زن کاندید بود.

پخش بین المللی این فیلم بر عهده کمپانی "الی ایمیج" به مدیریت الهه نوبخت است.

زهرا داوودنژاد، بابک حمیدیان، مهرداد صدیقیان، احسان امانی، فریدون محرابی  و حکیمه فیوجی بازیگران فیلم سینمایی «شماره ۱۷ سهیلا» هستند که روایتگر داستان دختری میانسال است که زمان ازدواج او به تاخیر افتاده و با توجه به مشکل ژنتیکی که دارد در تلاش است که هر چه سریع‌تر ازدواج کند تا بچه‌دار شود.

انتهای پیام

نظر شما