شناسهٔ خبر: 25056726 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اصفهان| کاهش بی‌سابقه دما در ۵۰ سال گذشته و بارش برف در اردستان

R41346/P1357/S6,51/CT1

رئیس اداره هواشناسی اردستان گفت: کمترین میزان دما در شب گذشته در اردستان ۴ درجه بالای صفر و در مناطق کوهستانی به زیر صفر رسیده و همچنین بارش برف در ۵۰ سال گذشته در این موقع از سال بی‌سابقه بوده است.

صاحب‌خبر -

جواد رمضانپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دراردستان میزان بارش باران در شهر اردستان را 10 میلی متر اعلام کرد و اظهار داشت: بیشترین میزان بارش باران مربوط به ایستگاه بغم با 15 میلی‌متر و بارش 5 سانتی‌متری برف بوده است.

وی با بیان اینکه میزان بارش در منطقه برزاوند 2 سانتی متر برف و 5.5 میلی متر آب حاصل از آن بوده است خاطرنشان کرد: میزان بارش در منطقه همبرات و کچوسنگ 9 میلی‌متر بوده است.

رئیس اداره هواشناسی اردستان میزان بارش باران در منطقه ظفرقند را 6.5 ملی متر اعلام کرد و گفت: بارش باران در منطقه شهراب و تورزن 7میلی متر بوده است.

وی میزان بارش باران در شهر زواره را 5.5 میلی متر اعلام کرد و ادامه داد: کمترین میزان بارش مربوط به شهر مهاباد با 2 میلی متر بوده است.

رمضانپور با بیان اینکه میزان بارش باران در شهرستان اردستان در سال جاری به 55 میلی متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 88 میلی متر بوده کاهش 38 درصدی را شاهد هستیم بیان کرد: میزان بارش سال زراعی جاری نسبت به میانگین بلند مدت شهرستان 46 درصد کاهش دارد.

وی تصریح کرد: شرایط بارش باران و برف به‌صورت پراکنده و رگباری تا فردا در منطقه حاکم است و توصیه‌های لازم به کشاورزان از قبل شده است.

انتهای پیام/ح

نظر شما