شناسهٔ خبر: 25056411 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

فرمانده انتظامی استان همدان خبر داد :

کاهش 25 درصدی سوانح رانندگی در همدان/ متلاشی شدن 7 باند فعال تهیه و توزیع موادمخدر

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: نوروز امسال با وجود افزایش بیش از 20 درصدی تردد خودروها و ثبت بیش از 10 میلیون تردد، شاهد کاهش 25 درصدی سوانح رانندگی در این استان بودیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ سردار بخشعلی کامرانی‌صالح سه‌شنبه 28 فروردین در جمع خبرنگاران، افزود: میزان سوانح فوتی در درون شهر چهار درصد و در جاده‌ها به این میزان در نوروز 97 کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه 54 هزار تن در فروردین‌ماه امسال با سامانه 110 مرکز فوریت‌های پلیسی تماس حاصل کردند که 20 هزار مورد از تماس‌ها منجر به عملیات شده است، افزایش 49 درصدی تماس با این سامانه را نشانگر اعتماد مردم به عملکرد پلیس دانست.

کامرانی‌صالح به کشف 550 کیلوگرم موادمخدر و دستگیری 400 تن از مصرف‌کنندگان و خرده‌فروشان در سالجاری در استان اشاره کرد و یادآور شد: هفت باند فعال در امر تهیه و توزیع موادمخدر در فروردین امسال متلاشی شدند که 2 باند از این تعداد در حوزه تهیه و توزیع هروئین فعال بودند.

وی ادامه داد: چهار باند سرقت نیز در این مدت زمان متلاشی و 100 سارق دستگیر شدند که 20 تن از آنها به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان همدان تصریح کرد: 60 پرونده قضایی فروردین امسال در حوزه فضای مجازی تشکیل شده که بیشتر پرونده‌ها در حوزه تخلفات مالی و مزاحمت برای شهروندان است.

وی تأکید کرد: خانواده‌ها در صورت در معرض تهدید قرار گرفتن در حوزه فضای مجازی موضوع را به پلیس اطلاع دهند تا پیش از تبدیل شدن تهدید به آسیب، مجرم شناسایی و دستگیر شود.

کامرانی‌صالح در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آمار متوفیان سوانح رانندگی درون و برون شهری در این استان بسیار بالا است و برای کاهش این آمار نیازمند فرهنگسازی هستیم، خاطرنشان کرد: 450 تن سال گذشته در سوانح رانندگی این استان جان خود را از دست دادند و 6 هزار نفر نیز مجروح شدند.

وی اضافه کرد: تبعات و آسیب‌های ناشی از مرگ اعضای خانواده به ویژه سرپرست خانواده در سوانح رانندگی یا معلولیت بسیار بالا است.

وی برای کاهش این آمار از مردم، رسانه‌ها و مسئولان دستگاه‌ها برای رعایت انضباط اجتماعی و ترافیکی استمداد طلبید و از شهروندان خواست تا با رعایت اصول راهنمایی و رانندگی، پلیس را در کاهش این آمار یاری دهند.

فرمانده انتظامی استان همدان اظهار کرد: 9 اولویت برای نیروی انتظامی استان همدان در سالجاری پیش‌بینی شده که مهمترین آن تلاش برای تحقق منویات مقام معظم رهبری است به طوریکه یکی از رویکردهای پلیس برای تحقق پیام نوروزی رهبر فرزانه انقلاب، مبارزه با پدیده کالای قاچاق است.

وی اضافه کرد: 100 میلیارد ریال کالای قاچاق فروردین‌ماه امسال کشف و ضبط شده که 14 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی در پایان یادآور شد: 6.5 تن انواع موادمخدر سال 96 در این استان کشف شد و در این راستا 10 هزار قاچاقچی و خرده‌فروش دستگیر شدند.

 

نظر شما