شناسهٔ خبر: 25056383 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجو مطرح شد

دانشکده‌ای که با ۳ نیرو اداره می‌شود!/ فاصله ۹۰ کیلومتری تا اهواز، گلایه دانشجویان پرستاری بستان

مشکل دانشکده پرستاری بستان فقط با بودجه و نقدینگی حل نمی‌شود؛ بسیاری از امور دانشجویی با عدم وجود پرسنل باتجربه به مشکل‌های بزرگ‌تر تبدیل می‌شود که...

صاحب‌خبر -

احمد هویزه، مسئول شورای صنفی دانشکده پرستاری بستان درخصوص وضع این دانشکده به خبرنگار دانشجو گفت: از نظر رفاهی و آموزشی، نارضایتی دانشجویان را از وضع این دانشکده بارها نزد امور دانشجویی، فرهنگی وحتی آموزشی اعلام کردیم؛ اما متاسفانه اقدامی مشکل گشا جز پرداخت بودجه صد میلیون تومانی در زمینه آموزش و آن هم حدود یک سال به تاخیر انداخته شد، صورت نگرفت.

هویزه در ادامه افزود: مشکل دانشکده فقط با بودجه و نقدینگی حل نمی شود. در حین تاسیس دانشکده باید درنظر گرفته می شد که دانشکده در فضایی خارج از دانشگاه مادر واقع است و بسیاری از امور دانشجویی با عدم وجود پرسنل باتجربه به مشکل های بزرگ تر تبدیل می شوند که در نهایت موجب اذیت و اعتراض دانشجو خواهد شد.

مسئول شورای صنفی دانشکده پرستاری بستان در ادامه افزود: دانشجوی دانشکده پرستاری این دانشکده از طرح های علمی و تحقیقاتی محروم است و مثل دانش آموزی می ماند که با برنامه ای ثابت راهی کلاس شده و بقیه وقتش را در خوابگاه می گذارند؛ درصورتی که فضای دانشکده باید فضایی علمی و تحقیقاتی باشد.

وی در ادامه افزود: این تنها مشکل دانشجویان ما نیست و دانشجویان دانشکده مشکلات بیشتری دارند؛ چرا دانشجو برای گرفتن یک وام دانشجویی ساده باید چندین بار با مسئولین دانشگاه اهواز هماهنگی کند و اقدامات لازم را بپرسد؟ چرا برای اجرای یک طرح انجمن علمی، مسئولین دانشکده حتی از طرز نامه نگاری به امور فرهنگی سوال می کنند؟ کدام دانشکده بدون مسئول آموزش است؟

هویزه اضافه کرد: به نظر می رسد مشکل اساسی دانشکده عدم داشتن پرسنل باتجربه است و بیشتر دانشجویان نیز تقاضا دارند که  پرسنلی کاردان و باتجربه برای حل مشکلات دانشکده در معاونت ها و مسئولیت های دانشکده مستقر باشند. حتی مشکلات اخیر دختران خوابگاهی از عدم وجود پرسنل جهت رسیدگی نشات می گیرد.

عدم وجود پرسنل کارآزموده مشکل اساسی دانشکده بستان است

مسئول شورای صنفی دانشکده پرستاری بستان با اشاره به اینکه دانشکده پرستاری تنها سه پرسنل دارد، ادامه داد: دانشکده پرستاری فقط از ۳ پرسنل (معاون اجرایی، خدمات و مسئول کتابخانه) تشکیل شده است که مسئول خدمات دانشکده از صبح تا بعد نهار مشغول آمارگرفتن برای اشپزخانه و پذیرایی از اساتید است که این امر سبب شده فضای دانشکده به مکانی مهجور و پرزباله و پر از گرد و غبار، خوابگاهی با خرابی کم و زیاد تبدیل شده که همه و همه بدون بررسی مانده اند.

وی در ادامه افزود: ما در نامه ای به ریاست دانشکده از طرف شورای صنفی درخواست هایی را مطرح کردیم که  استخدام یا اعزام پرسنل باتجربه با حکم امور فرهنگی، استخدام مسئول پژوهشی باتجربه، استخدام مسئول آموزش باتجربه، تاسیس کمیته تحقیقاتی در دانشکده، تاسیس کمیته نظارت در دانشکده، اضافه کردن تعداد هیئت علمی، دادن نیروی خدمات و تاسیسات از جمله این درخواست ها به حساب می اید.

بیت احمدی، مسول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان بستان نیز به دانشجو، گفت: مشکلات در این دانشکده زیاد است؛ اما مسئله اینجاست که دانشجویان نیز صبر و شکیبایی ندارند؛ این دانشکده دو سه سالی است که فعالیت می کند و امسال برای اولین بار 10 دانشجوی خواهر پذیرش کرده است که همگی آنها غیر بومی هستند و فاصله 90 کیلومتری بستان تا اهواز نیز مزید بر علت شده است و مشکلات دانشجویان را بیشتر کرده است.

بیت احمدی در ادامه افزود: یکی از دلایلی که دانشجویان خواهر بیشتر بر این مشکلات پافشاری می کنند، این است که بتوانند انتقالی بگیرند و به دانشکده اهواز منتقل شوند.

وی تاکید کرد: اما با همه اینها نمی توان از کمبود امکانات در این دانشکده چشم پوشی کرد و باید راهی برای حل این مسئله پیدا کرد.

محمد امین حیدری، دانشجوی رشته پرستاری این دانشکده نیز به دانشجو گفت: تا پیش از ریاست جدید دانشگاه شرایط بدی در دانشگاه حکم فرما بود. با وجود نوساز بودن دانشگاه این دانشکده به متروکه ای تبدیل شده بود.

حیدری در ادامه افزود: این دانشکده تنها در رشته فوریت های پزشکی دانشجو پذیرش می کرد و از سال 95 رشته پرستاری را نیز به آن اضافه کردند؛ اما از زمانی که رئیس جدید دانشکده منصوب شده، شرایط رو به بهبود است؛ درست است که امکانات دراین دانشکده کم است؛ اما تلاش ها برای بهبود آن در حال انجام شدن است. یکی از این تغییرات حضور اساتید دانشکده جندی شاپور در دانشکده ماست  که اکثرا از هیات علمی این دانشکده کلیدی هستند.

وی در مورد مشکلات کمبود امکانات خوابگاه دختران نیز گفت: گروهی از این خواهران با حضور در دانشکده پرستاری بستان مخالفند و به همین دلیل سعی می کنند رئیس دانشکده را تحت فشار بگذارند تا با انتقالی آنها موافقت کند؛ اما تا به حال ریاست دانشکده با این تغییر مخالفت کرده است و به همین دلیل این گروه از دانشجویان به دنبال بهانه جویی هستند و مدام سعی می کنند با بزرگنمایی مشکلات دانشکده را تخریب کنند.  

نظر شما