شناسهٔ خبر: 25056283 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حمله آمریکا به سوریه بیانگر شکست جبهه استکبار است

اراک - ایرنا - مشاور نظامی فرمانده معظم کل قوا در امور زمینی و رئیس هیات معارف جنگ شهید صیاد شیرازی گفت: حمله موشکی آمریکا و متحدانش به سوریه بیانگر موضع ضعف و شکست جبهه استکبار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ ناصر آراسته روز سه شنبه در یادواره شهید سپهبد علی صیاد شیرازی و 1400 شهید ارتش استان مرکزی در مسجد الزهرا(س) اراک افزود: آمریکا در حمله موشکی به سوریه 12 پایگاه نظامی حزب الله و 9 پایگاه نظامی سپاه را نشانه گرفت اما، حتی یک مورد از 118 موشک آن ها به هدف ها اصابت نکرد.
وی ادامه داد: اصابت نکردن موشک های آمریکا به اهداف از پیش تعیین شده نشان از ضعف نشانه گیری های آنها نیست بلکه ترس و وحشت از اقتدار نظام اسلامی است تا استکبار جهانی به اهداف خود دست نیابد.
مشاور نظامی فرمانده معظم کل قوا در امور زمینی بیان کرد: شواهدی وجود دارد که ژنرال های ایالات متحده هشدارهای لازم را به ترامپ رئیس جمهوری خود داده بودند که در صورتی که حتی یک پایگاه نظامی حزب الله و یا سپاه پاسداران مورد هدف موشک های ما قرار بگیرد آن ها به فرمان رهبر خود حیفا و تل آویو را با خاک یکسان می کنند.
وی افزود: آمریکا جنایتکاری است که ندای دموکراسی و حقوق بشر سر می دهد و کشتار 112 میلیون سرخپوست و 80 میلیون سیاه پوست را در کارنامه ننگین خود دارد و بر اساس آمارهای موجود در 10 سال گذشته روزانه به طور میانگین 18 سیاه پوست در ایالات متحده کشته شده اند.
امیر آراسته افزود: آمریکا با اشاعه 97 نوع بیماری میکروبی و کشنده زمینه کشتار میلیون ها سیاه پوست و سرخپوست را فراهم کرد به طوری که از مجموع 200 میلیون سرخپوست در آمریکا امروز تنها سه میلیون و 6 میلیون، 2 رگه در این کشور زندگی می کنند.
وی بیان کرد: در قرن بیستم، حدود 320 جنگ در نقاط مختلف جهان اتفاق افتاد و بیش از 250 میلیون انسان در این درگیری ها جان خود را از دست دادند.
مشاور نظامی فرمانده معظم کل قوا در امور زمینی بیان کرد: 2 سوم از این جنگ ها در غرب و یک سوم در شرق اتفاق افتاده است و از یک سوم جنگ های شرق جهان نیز 2 سوم با دخالت غربی ها و در راس آن ها آمریکای جنایتکار به وقوع پیوسته است.
وی اضافه کرد: با وجود ناامنی و مشکلات فراوان در نقاط مختلف جهان به خصوص منطقه خاورمیانه، ایران اسلامی به برکت هدایت های مقام معظم رهبری، اقتدار نیروهای مسلح و یکپارچگی ملی از امن ترین کشورهای جهان است که ملت باید قدردان این موهبت الهی باشد.
امیر آراسته اظهار کرد: یکی از چهره ها و فرماندهان نظامی در تاریخ معاصر کشور که می‌تواند عیار و تراز مقاومت ملی و دفاع مقدس ایران اسلامی را معرفی کند، شهید سرافراز سپهبد علی صیاد شیرازی است که رویکردها و کارکردهای وی همچنان الهام بخش و مورد تأسی آحاد نیروهای مسلح و مدافعان میهن اسلامی است.
وی ادامه داد: شهید صیاد شیرازی مجموعه ای از ویژگی های اخلاقی و توان بالا در فنون رزمی داشت و این خصوصیات او را به الگویی کم نظیر بدل کرد و از او شخصیتی ساخت که همواره حامی جبهه انقلاب و خار چشم دشمنان قسم خورده انقلاب بود.
مشاور نظامی فرمانده معظم کل قوا در امور زمینی بیان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت، سرمایه نرم نظام جمهوری اسلامی است که به برکت خون پاک شهیدانی همچون صیاد شیرازی و پیروی از مکتب عاشورایی حاصل شده است و تا زمانی که این فرهنگ و سیره در کشور برجسته باشد، انقلاب اسلامی از گزند دشمنان مصون خواهد بود.
شهید صیاد شیرازی از فرماندهان شجاع ارتش در سال های دفاع مقدس بود که در سرکوبی غائله جدایی طلبانه کردستان، در ایجاد وحدت بین قوای مسلح کشور، مهار دشمن و حفظ تمامیت ارضی کشور و فتح جبهه ‌های حق علیه باطل در عملیات‏ های ثامن‌ الائمه، طریق ‌القدس، فتح المبین، بیت‌ المقدس و دیگر عملیات‏ های پیروزمند از جمله مرصاد نقشی موثر داشت.
این فرمانده رشید ارتش 21 فروردین 1378در نزدیکی منزل خود توسط منافقین کوردل به درجه رفیع شهادت نائل شد.
3017/6013/

نظر شما