شناسهٔ خبر: 25056193 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اراک|۲۰ میلیارد ریال کمک‌ بلاعوض به ساخت مسکن محرومان تعلق گرفت

R41371/P1494/S6,73/CT11

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: بنیاد مسکن استان تاکنون در حدود ۲ میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض و مصالح ساختمانی به محرومان برای ساخت بنا پرداخت کرده است

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمدرضا رضافرح ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن با اشاره به عملکرد بنیاد مسکن استان اظهار داشت: بنیاد مسکن استان تاکنون در حدود 2 میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض و مصالح ساختمانی به محرومان برای ساخت بنا پرداخت کرده، همچنین در حدود 2 هکتار زمین هبه شده است.

وی افزود: حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان از حساب 100 امام(ره) در مسکن روستایی، 56 واحد برای خانواده‌هایی که دو معلول و بیشتر دارند احداث شده است و همچنین مبلغ 18 میلیون تومان از محل‌ حساب 100 امام(ره) و بهزیستی کمک بلاعوض دراختیار این خانواده‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: طبق توافقاتی که با کمیته امداد امام خمینی(ره) انجام شد، مبلغ 4 میلیون تومان کمک بلاعوض از حساب 100 امام(ره) دراختیار خانواده‌های تحت پوشش کمیته که خانه احداث می‌کنند قرار می‌گیرد.

رضافرح بیان کرد: تسهیلات طرح ویژه از جمله اقداماتی است که سهمیه این تسهیلات در استان مرکزی حدود 40 هزار فقره با اعتبار 370 میلیارد تومان بود و تمام قراردادهایی که تاکنون منعقد شده، 35 هزار و 933 واحد مسکونی با اعتبار بالغ بر 317 میلیارد تومان است که از این تعداد 31 هزار واحد پایان کار گرفته‌ و 70 هزار واحد غیرمقاوم روستایی داریم.

وی عنوان کرد: تسهیلاتی که در این بخش داده می‌شود حدود 18 تا 20 میلیون تومان است که در سال جدید تا 25 میلیون تومان افزایش پیدا کرده و مبلغی حدود 10 میلیارد تومان تسهیلات 4 درصد هم به شکل قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود، همچنین 8 هزار واحد تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در استان مرکزی بیشتر روستاها دارای طرح هادی شده و اکنون این طرح برای 824 روستای بالای 20 خانوار تهیه و برای 123 روستا مورد بازنگری طرح هادی قرار گرفته که از این آمار 392 روستا در مرحله اجرایی، 11 روستای تراز نخست طرح هادی انجام شده و مابقی درحال پیمودن مراحل اجرایی مختلف هستند.

رضافرح ادامه داد: 12 هزار تن قیر به شکل رایگان با مصوبه مجلس دراختیار بنیاد مسکن استان مرکزی قرار گرفته و یک میلیارد و 200 متر مربع از جاده‌های روستا آسفالت شده است.

بیش از 1000 واحد مسکونی در پروژه کوی کوثر اراک تکمیل شده است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی با اشاره به پیشرفت کار در پروژه کوی کوثر در شهرستان اراک گفت: در زمینه پروژه‌های شهری، حدود یک‌هزار و 100 واحد در کوی کوثر خاتمه پیدا کرده و در اردیبهشت‌ماه امسال 528 مورد از این واحدها واحد افتتاح می‌شود، همچنین 744 واحد هم بیش از50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 744 واحد کلنگ‌زنی شده و در مرحله فوندانسیون هستند.

رضافرح بیان کرد: واحدهای تجاری و آموزشی احداث شده و مراحل ساخت خود را پیموده‌اند، همچنین مسجد کوی کوثر به اتمام رسیده و در حال حاضر از آن با وجود یک روحانی بهره‌برداری و استفاده می‌شود.

وی با اشاره به خلاصه‌ای از عملکرد بنیاد مسکن استان مرکزی در مناطق زلزله‌زده و سر پل ذهاب گفت: استان مرکزی به‌عنوان استان معین در بازسازی مناطق زلزله‌زده تا کنون یک هزار و 431 واحد پی‌کنی، یک هزار و 171 واحد فونداسیون، 800 واحد اسکلت، 304 واحد سقف اجراء کرده و با عملکرد مطلوب و فعالیت‌های انجام شده به‌عنوان استان برتر در بین همه استان‌هایی که در عملیات بازسازی حضور دارند معرفی شده است.

انتهای پیام/ ع

نظر شما