شناسهٔ خبر: 25055834 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آرمان امروز | لینک خبر

برد مشابه سرخابی ها در آسیا

صاحب‌خبر -

آرمانهفته ششم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا روز گذشته آغاز شد و تیم‌های سرخابی پایتخت به مصاف حریفان خود رفته و به برتری مشابه یک بر صفر رسیدند. تیم‌های تراکتورسازی و ذوب آهن هم امروز مقابل رقیبان آسیایی به میدان می‌روند.البته تیم ذوب‌آهن هنوز امید به صعود دارد.

برد پرسپولیس

تیم‌های فوتبال پرسپولیس ایران و السد قطر در چارچوب هفته ششم لیگ قهرمانان آسیا روز گذشته در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند. دقیقه 2، اولین حمله جدی این بازی یک گل حیاتی برای پرسپولیسی‌ها به دنبال داشت و ارسال محمد انصاری در محوطه شش قدم السدی‌ها با ضربه سر شیرجه‌ای ناقص مدافع السدی‌ها، مرتضی پورعلی گنجی وارد دروازه حریف قطری شد. دقیقه ۱۵ پرسپولیسی‌ها موقعیت خوبی را بدست آوردند که کمک داور آن را آفساید اعلام کرد و هواداران به تصمیم داور اعتراض کردند. در دقیقه ۶۳ السدی‌ها توپ را وارد دروازه پرسپولیس کردند، اما پیش از به ثمر رسیدن این گل آفساید اعلام شده بود. دقیقه ۸۶ شوت بونجاح به تیر دروازه پرسپولیس برخورد کرد. دقیقه ۸۹ سانتر خطرناک محرمی توسط مدافع السد به کرنر رفت. پرسپولیس در نهایت پیروز این دیدار لقب گرفت. هواداران پرسپولیس پس از اتمام بازی و قطعی شدن صعود این تیم به عنوان سرگروه راهی مرحله بعدی لیگ قهرمانان به تشویق ایسلندی پرداختند.

پیروزی استقلال

تیم‌های فوتبال الهلال عربستان و استقلال ایران در چارچوب هفته ششم لیگ قهرمانان آسیا در کویت به مصاف یکدیگر رفتند. دقیقه ۶ موقعیت خوب برای الهلال روی ارسال از سمت راست که با دخالت مهدی رحمتی توپ به بیرون رفت. دقیقه 35 سانتر زیبای چپاروف با اشتباه شهرانی در دفع توپ همراه شد، توپ زیر پای وریا افتاد و او با یک ضربه دقیق دروازه الهلال را باز کرد. دقیقه ۷۲ ضد حمله تیم الهلال فرصت خوبی برای بازیکن این تیم ایجاد کرد، اما ضربه او راهی اوت شد. دقیقه ۷۳ مهدی رحمتی در مصاف تک‌به‌تک با فلاته موفق بود و توپ این مهاجم را با پا کنترل کرد. این مسابقه با برتری یک بر صفر به سود استقلال به پایان رسید. هواداران الهلال با آوردن بنرهایى از خدمات یاسر القحطانی، کاپیتان تیمشان که به تازگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرده، تشکر کردند.

حرف‌های «ساغلام»

دیدار تیم‌های تراکتورسازی و الغرافه قطر در چارچوب هفته ششم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ساعت ۱۹ در ورزشگاه یادگارامام تبریز برگزار می‌شود.«ارطغرل ساغلام» در نشست خبری پیش از این دیدار اظهارکرد: در پنج بازی گذشته، پنج بازی خوب انجام دادیم و اینکه با وجود این بازی‌های خوب در چنین وضعیتی هستیم،نوعی بدشانسی است. ما با بازی‌هایی که انجام دادیم باید در وضعیت بهتری قرار می‌گرفتیم اما به‌دنبال این هستیم که با پیروزی در بازی سه‌شنبه کارمان را در این فصل لیگ‌قهرمانان آسیا به پایان برسانیم. وی افزود: کمک دیگر این بازی این است که ما هنوز دو بازی در لیگ برتر داریم و با اینکه روی کاغذ جزو گزینه‌های سقوط نیستیم،اما شش امتیاز با منطقه سقوط فاصله داریم. ما روز یکشنبه آخرین بازی خانگی لیگ ایران را به نمایش می‌گذاریم و می‌خواهیم با کسب پیروزی در بازی سه‌شنبه به بازی یکشنبه آتی برویم. احسان پهلوان و دانیال اسماعیلی‌فرد دچار مصدومیت شدند. مهدی‌زاده هم دچار یک مصدومیت جزئی است. برخی از بازیکنانمان هم مصدومیت‌های جزیی دارند. با توجه به بازی یکشنبه احتمالا با ترکیب متفاوتی ظاهر شویم. مربی الغرافه دوست من است و از یک کشور آمدیم. کاش بازی با الغرافه بازی تشریفاتی نبود و با شرایط متفاوتی به مصاف هم می‌رفتیم. برای آیگون هم آرزوی موفقیت می‌کنم.

صحبت‌های قلعه‌نویی

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری قبل از دیدار با لوکوموتیو تاشکند گفت: خوشحالم که در ازبکستان هستم. ۱۰ سال پیش باشگاه پاختاکور ازبکستان مرا می‌خواست اما آن زمان شرایط مهیا نشد که به کشور شما بیایم. سمول بابایان که آن زمان مدیر پاختاکور بود و بعدها سرمربی تیم ملی ازبکستان شد، از من دعوت کرد که به پاختاکور بروم اما شرایط جور نشد. وی با اشاره به اینکه واقعیت فوتبال در زمین رقم می‌خورد، افزود: بازی لوکوموتیو و نسف‌قارشی را در لیگ ازبکستان تماشا کردیم که حریف ما بازنده شد. ما تیم حریف را تجزیه و تحلیل کردیم و دنبال بردن هستیم که ان‌شاءا... سه‌شنبه وقتی بازی شروع شود، بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم. قلعه‌نویی گفت: برای این بازی همه بازیکنان خود را در اختیار داریم و فکر می‌کنم شماره ۹ حریف تنها بازیکنی است که در این مسابقه حضور نخواهد داشت.

نظر شما