شناسهٔ خبر: 25055302 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

سخنان جنجالی سفیر کویت در لبنان علیه عربستان

روزنامه لبنانی الاخبار از سخنان سفیر کویت در بیروت علیه عربستان و تاکید وی بر شکست ریاض در تمام کشور‌ها به ویژه لبنان پرده برداشت.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری مهر: روزنامه لبنانی الاخبار که اخبار و افشاگری‌های سیاسی را منتشر میکند نوشت: بر اساس یک گزارش منتشر شده، سفیر کویت در بیروت برنقش مخرب عربستان در منطقه و شکستش در تمام کشور‌ها به ویژه لبنان تاکید می‌کند.

بر اساس این گزارش، سفارت اردن در تاریخ ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۷ یک پیام صادر کرد که در آن نبیل مصاروه سفر اردن در بیروت گزارشی را در خصوص جزئیات دیدارش با عبدالعال القناعی سفیر کویت در بیروت آورده است.

در این گزارش آمده است که سفیر اردن در روز ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۷ با القناعی دیدار کرد و دو طرف در خصوص مسائل مختلف صحبت کردند. در این دیدار سفیر کویت تاکید کرد که عربستان در همه جا به ویژه در لبنان شکست خورده و از طریق فرستاده پادشاهی تلاش دارد تا اندک جایگاه خود را در لبنان حفظ کند چرا که اشتباهات زیادی در خصوص مسأله سعد الحریری نخست وزیر لبنان مرتکب شد.

سفیر کویت هم چنین در این دیدار تاکید کرد که شیخ محمد بن زاید، ولی عهد ابوظبی برای تجزیه عربستان تلاش می‌کند. عربستان به محض آنکه فهمید یکی از شیوخ آل ثانی در این کشور زندگی می‌کند برای تعیین او به عنوان جانشین امیر قطر تلاش کرد، اما در نهایت به عدم کفایت این شخص پی برد و در حال حاضر برای جایگزینی پسر یکی دیگر از شیوخ که با وزیر خارجه سابق قطر نسبت دارد به جای امیر کنونی قطر تلاش می‌کند.

بر اساس گفته‌های سفیر کویت، امیر این کشور معتقد است که آمریکا، عربستان و امارات نمی‌خواهند به یک راهکار برای حل بحران قطر دست یابند.

نظر شما