شناسهٔ خبر: 25055283 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

پژو ۳۰۱ در راه بازار ایران

اقتصاد > صنعت - مدیرعامل ایکاپ از آغاز تولید آزمایشی محصول مشترک پژو301خبر داد و گفت: پس از تایید توسط معتبرترین مراکز تست در اروپا در بخش بدنه و قطعات، تولیدانبوه و عرضه این محصول با بیش از 50 درصد ساخت داخل امسال آغاز می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی ایران خودرو، محمدرضا معتمد درباره بومي سازی و افزايش عمق ساخت داخل محصولات مشترك با پژو گفت: بومي سازی توليد، شرط اصلي ورود خودروسازان خارجي به بازار ايران است كه محصولات مشترك با پژو نيز طبق اين قاعده تا پايان سال اول توليد به سطح داخلي سازی 40درصد می رسد.

وی تاكيد كرد:‌ بيش از 150 مجموعه ای كه در توليدات ايكاپ استفاده می شود، داخلي سازی شده است. توليد 2008 را با 21درصد ساخت داخل آغاز كرده ايم كه در پايان سال اول به 40درصد خواهد رسيد.

معتمد افزود: محصول 301 نيز در بخش بدنه تا 95درصد و در موتور و قوای محركه بيش از 85درصد داخلی سازی شده كه در مجموع اين خودرو با بيش از 50درصد داخلی سازی توليد و عرضه خواهد شد.

وي با بيان اين كه ايكاپ سريع ترين رشد را در فرآيند افزايش توان قطعه سازان داشته است، خاطرنشان كرد: ما به توان قطعه سازان داخلي اعتماد داشته ايم و با ايجاد مسير مناسب، زمينه رشد آن ها را فراهم كرده ايم.

وي افزود: 10درصد از 150مجموعه ای كه قرارداد توليد آن با قطعه سازان داخلی منعقد كرده ايم از طريق جوينت ونچر سرمايه گذاری قطعه سازان اروپايي در ايران انجام و 20درصد نيز از طريق اعطاي ليسانس توليد به قطعه سازان ايراني از سوی قطعه سازان اروپايي توليد خواهد شد. 70درصد كه شامل بخش اصلی مجموعه ها است، از طريق دانش فنی موجود در قطعه سازان ايرانی مورد تاييد قرار گرفته است.

مدیرعامل ایکاپ تصريح كرد: توليد دو محصول به روز و جديد اروپايی در ايران بيانگر بلوغ و توانمندی قطعه سازان ايرانی در بومی سازی و ساخت داخل قطعات و مجموعه ها است.

معتمد با بيان اين كه توانمندی قطعه سازان ايراني مورد تحسين و توجه مديران تامين پژو قرار گرفته است، گفت: قطعه سازان ايكاپ به دليل كيفيت عالی و قيمت رقابتی محصولات برای تامين سايت الجزاير پژو دعوت شده اند كه به صورت ارسال قطعه از ايران و يا راه اندازیخط توليد در كشور الجزاير مشاركت خواهند كرد.

34224

نظر شما