شناسهٔ خبر: 25054351 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

یک پرونده جنجالی دیگر علیه فیسبوک باز شد/سرقت اطلاعات بیومتریک کاربران

فیسبوک بار دیگر درگیر یک دعوای حقوقی شده است. دعوایی که این بار بر سر استفاده بی اجازه از تصاویر کاربران است .

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیسبوک بار دیگر درگیر یک دعوای حقوقی شده است. دعوایی که این بار بر سر استفاده بی اجاز از تصاویر کاربران است .

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت ، یک قاضی فدرال فیسبوک را متهم به استفاده از فناوری  ثبت چهره افراد و ذخیره سازی این تصاویر بدون اجازه کاربران کرده است.درواقع جنجال  بر سر  ذخیره سازی «قالب صورت» در عکس های آپلود شده است.


دادگاه مذکور فیسبوک را  متهم به نقض قانون سال 2008 ایلینوی می داند که شرکت ها را از جمع آوری و ذخیره داده های بیومتریک افراد بدون رضایت آنها منع می کند.


فیس بوک مجبور است با این پرونده دعوا در کنار تمامی حواشی موجود، کنار بیاید.پرونده ای که این شرکت را به نقض یکی از اساسی ترین حقوق کاربران متهم کرده است.

جیمز دوناتو یکی از اعضی ارشد دیوان دادگستری ایالات متحده، روز دوشنبه در دادگاه فدرال سان فرانسیسکو حکم داد که پرونده دعوی می تواند با صدور گواهی تخلف فیسبوک وارد فاز جدیدتری شود و کاربران می توانند در صورت شکایت از این شرکت و ارائه مدارک سرقت عکس های آپلود شده،علیه فیسبوک موضع گیری کرده و پرونده تشکیل دهند.

سخنگوی فیسبوک نیز در این خصوص گفت که فیسبوک به قوانین پایبند است و همچنان معتقد است پروند ه مذکور فاقد اعتبار قضایی است. 

این حکم اخیرا در تعداد زیادی از سردردهای حفظ حریم خصوصی در هفته های اخیر توسط غول شبکه های اجتماعی رنج می برد؛ زیرا اعلام کرد که کمبریج Analytica، یک مشاور سیاسی که وابسته به کمپانی Trump بود، دسترسی نامحدود به اطلاعات شخصی حدود 87 میلیون کاربر فیس بوک را داشت .

فیس بوک استدلال می کند که داده های جمع آوری شده توسط قانون ایلینوی پوشش داده نمی شود، چرا که قانون ایینوی به جمع آوری اثر انگشت مصرف کنندگان، «انتشار صدا» و اسکن «هندسه دست یا صورت» کاربران محدود می شود. فیسبوک خاطر نشان کرد که کاربران می توانند از این ویژگی اجتناب کنند.

در این شرایط باید دید فیسبوک قرار است چگونه از این پرونده جدید و پر سر و  صدا رها شود. 

نظر شما