شناسهٔ خبر: 25054126 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

هزینه 76 میلیارد دلاری پنج شرکت بزرگ برای تحقیق و توسعه

پنج شرکت فناوری اطلاعات در آمریکا، در مجموع 76 میلیارد دلار هزینه تحقیق و توسعه کرده اند. یکی از عوامل مهم در توسعه سازمان ها و تولید محصولات جدید، میزان توجه و نیز سرمایه گذاری و هزینه هایی است که برای تحقیق و توسعه صرف می شود. به همین دلیل، شرکت های بزرگ جهت افزایش سهم خود از بازار، نگاه ویژه ای به سرمایه گذاری در این بخش داشته و مداوم روی آن مانور می دهند.

صاحب‌خبر -
undefined
ایتنا- شرکت های حوزه فناوری در آمریکا پنج رتبه اول در زمینه تحقیق و توسعه را به دست آورده اند و بدین ترتیب، مطابق آمار در سال گذشته مجموعاً 76 میلیارد دلار برای این بخش هزینه کرده اند.  
در این میان، شرکت آمازون با صرف هزینه 23 میلیارد دلار، رتبه اول تحقیق و توسعه در میان شرکت های آمریکایی را کسب کرده است که ضمناً نشان دهنده رشد 41 درصدی در مقایسه با سال پیش از آن است. آمازون این مبلغ کلان را در زمینه سرویس‎ های ابری خود موسوم به AWS، دستیار هوشمند الکسا و فناوری هایی مانند دید رایانه ای صرف کرده است.  فیس‎بوک نیز با جهشی قابل توجه، از جایگاه سیزدهم در سال 2016 به رتبه نهم در سال 2017 رسیده و بودجه اختصاص یافته به تحقیق و توسعه را با 32 درصد افزایش به 8/7 میلیارد دلار رسانده است.  همچنین بر اساس این گزارش، شرکت اینتل 13 میلیارد دلار صرف تحقیق و توسعه خود کرده و این رقم برای مایکروسافت، 12 میلیارد دلار است.

نظر شما