شناسهٔ خبر: 25054077 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

خبر/

گوگل به ساخت یک میکروسکوپ برای کمک به تشخیص بیماری سرطان پرداخت

نصر: محققان گوگل در نشست سالانه انجمن تحقیقات سرطان آمریکا، نمونه اولیه یک میکروسکوپ واقعیت افزوده را که برای کمک به پزشکان در تشخیص بیماری سرطان را ارائه کرده اند.

صاحب‌خبر -

آسیب شناسان باید زمان زیادی را صرف تجزیه و تحلیل بافت های زیستی کنند تا به نشانه هایی از سرطان برسند. این کار بسیار زمانبر است و روندی طولانی دارد. اما گوگل تصمیم گرفته است تا با به کار گیری از واقعیت افزوده راه حلی برای تشخیص بهتر این سری بیماری ها پیدا کند. این شرکت معتقد است می تواند میکروسکوپی ارائه کند و این میکروسکوپ در اختیار پزشکان و متخصصان محدودی در کلینیک ها و آزمایشگاه ها قرار خواهد گرفت و روند تشخیص بیماری را سریع تر خواهد کرد.

میکروسکوپ ها در کلینیک ها و آزمایشگاه ها، اغلب یک میکروسکوپ نوری معمولی است که توسط آسیب شناسان در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. گوگل فقط این میکروسکوپ ها را بهینه سازی کرده است تا فناوری AI را در آن ارائه دهد و واقعیت افزوده را در آن تقویت کند. در این پروژه، شبکه های عصبی در بافت های انسانی برای تشخیص سلول های سرطانی آموزش داده می شوند و الگوریتم های AI این سلول های سرطانی را در بافت تشخیص می دهند که مانند تصویر زیر از طریق عدسی دیده می شود.

 

تا کنون، تیم Google موفق به شناسایی سرطان های پستان و پروستات شده است و توانست سیستم خود به صورت بسیار دقیق ارزیابی کند. گوگل ادعا دارد که این مجموعه می تواند برای تشخیص سرطان های دیگر و همچنین بیماری های عفونی مانند سل و مالاریا نیز مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین این شرکت اعلام کرده است که برای ارزیابی عملکرد سیستم و کاستی ها به یک مطالعه دقیق تر نیاز است. این میکروسکوپ واقعیت افزوده می تواند به سرعت بخشیدن در تشخیص بیماری از طریق یادگیری ماشین بپردازد و تاثیر مثبتی در روند کاری متخصصان در سراسر جهان بگذارند.

انتهای پیام/

نظر شما