شناسهٔ خبر: 25053704 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

احضار تاج به دادگاه/ قانون جدی فیفا برای ایران دردسرساز می شود!

صاحب‌خبر -

 ظاهرا می‌خواهند مهدی تاج را به دادگاه ببرند و او را بازخواست کنند که چرا کی‌روش دست به دعوت از مسعود شجاعی زده است. تنها توصیه ما به مراجع قانونی این است که مراقب حساسیت‌های فیفا باشید، چون بازخواست از مهدی تاج به خاطر دعوت از بازیکن به اردوی تیم ملی دخالت دولت و مقامات سیاسی در فوتبال است و این در تضاد با استقلال فدراسیون فوتبال بوده و می‌تواند موانع تازه‌ای را برای فوتبال ما از سوی فیفا ایجاد کند. کما اینکه در ماه‌های اخیر دیدیم فوتبال چند کشور به خاطر رفتارهای مشابه به چالش کشیده شده است.


مسعود شجاعی در قالب یک تیم اروپایی در یونان در برابر تیمی از رژیم صهیونیستی به میدان رفت. احسان جاج صفی هم مثل او بازی کرد و پیش از او هم چند بازیکن ایرانی در چنین شرایطی قرار گرفته‌اند.


البته همه تیم‌های اروپایی با درک بازیکنان ایرانی و احترام به قوانین کشورمان بازیکنان ایرانی را همراه خود به سرزمین‌ های اشغالی نبردند اما در بازی‌های برگشت از آن‌ها بهره بردند. به گزارش خبر ورزشی پیش‌تر شاهد این بودیم که حتی اشکان دژاگه به همراه تیم ملی فوتبال آلمان به سرزمین اشغالی سفر نکرد. طبیعتا اگر قانون فوتبالیست‌های ما را با چالش مواجه نمی‌کرد آن‌ها حتی در بازی برگشت هم به میدان می‌رفتند چون سیاست‌های خصمانه رژیم صهیونیستی علیه ایران بر هیچ‌کس پوشیده نیست و مسعود شجاعی هم از این قاعده مستثنی نیست.


مسعود هم دوست نداشته در بازی برگشت بازی کند اما اگر بازی نمی‌کرد با محرومیت مواجه می‌شد. همان‌طور که احسان بازی کرد و پیش از این دو بازیکن دیگر ایرانی‌ها هم بازی کرده بودند.


شجاعی آن‌قدر برای بازگشت به تیم ملی بی‌تاب بود که دعوت دوباره‌اش را به تیم ملی بهترین اتفاق ممکن سال‌های اخیر برای خود می‌داند. شاید برخی از واکنش‌های مسعود بعد از انتقادات شدیدی که از او شد بچگانه بود اما باور کنیم مسعود سال‌های سال با عشق برای تیم ملی و این مرز و بوم و پرچم مقدس ایران بازی کرده و بهتر است به زعم ما اگر در گفتار هم خطایی کرده این قدر خطای او را بزرگ نکنیم.


حضور تاج در دادگاه کافی است تا بهانه دست فیفا دهد و علاوه بر به چالش کشیدن فوتبال ایران، سوژه به رسانه‌های خارجی دهد که ای داد و بیداد که در ایران به خاطر دعوت از بازیکن رئیس فدراسیون فوتبال را به دادگاه می‌برند؛ می‌شود مثل سانسور لوگوی آث میلان در تلویزیون!

نظر شما