شناسهٔ خبر: 25053644 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

خبر/

سورنا ستاری: استارت‌آپ‌ها باعث افزایش شفافیت و از بین رفتن دلالی می‌شوند

نصر: معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در مورد اقداماتی که در راستای حمایت از کالای ایرانی باید انجام شود، گفت: «برای جاانداختن محصولات ایرانی مشکل جدی داریم؛ البته این مشکل در رابطه با محصولات دانش‌بنیان که نیاز به استانداردهای خاصی دارد، جدی‌تر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در مورد اقداماتی که در راستای حمایت از کالای ایرانی باید انجام شود، گفت: «برای جاانداختن محصولات ایرانی مشکل جدی داریم؛ البته این مشکل در رابطه با محصولات دانش‌بنیان که نیاز به استانداردهای خاصی دارد، جدی‌تر است. در نتیجه مشکلات ساختاری در حال حاضر به این شکل است که برای تایید محصولات خارجی هیچ تست و استانداردی ‌وجود ندارد ولی در مورد محصولات داخلی، این تست‌ها مطرح می‌شود.

درحالی‌که متاسفانه هنوز پروتکل‌های تست و استاندارد متناسب با این محصولات در کشور وجود ندارد. این موردی است که امسال باید به صورت جدی پیگیری کنیم و در جهت توسعه و حمایت از کالاهای ایرانی باید از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها حمایت بیشتری داشته باشیم؛ در این زمینه همه سازمان‌ها باید کمک کنند تا در این سال شاهد پایین کشیده‌شدن کرکره هیچ واحدی نباشیم.» ستاری در ادامه به این نکته اشاره کرد که سال ۹۶ سال خوبی برای استارت‌آپ‌ها بود و رکوردهای خوبی در سال گذشته در این زیست‌بوم زده شد.

ستاری در رابطه با استارت‌آپ‌های خدماتی بیان کرد: «این استارت‌آپ‌ها باعث ایجاد شفافیت، در درسترس‌بودن خدمات و از بین رفتن دلالی و در نتیجه شکسته‌شدن قیمت خدمات می‌شود. نمونه‌های این موضوع را هم می‌بینیم که چقدر اثرات مثبت داشته‌اند. به دلیل این مزایایی که اشاره کردم، استقبال مردم از این نوع استارت‌آپ‌ها زیاد است و به سرعت می‌توانند رشد کنند؛ بسیاری از آنها به صورت هفتگی رشد ۱۰درصدی را تجربه می‌کنند.» علی ضیاء، عضو هیات‌مدیره شرکت حصین‌ هم در این دیدار در رابطه با روند پیشرفت این شرکت گفت: «این شرکت در سال ۸۳ با ۶ نفر و میزان فروش یک میلیارد ریال کار خود را شروع کرده است، این اعداد در سال ۹۰ به ۳۰ نفر پرسنل و فروشی معادل ۳۰۰ میلیارد ریال رسید. در سال ۹۲ تعداد پرسنل به ۵۰ نفر رسید و فروش ۴۵۰ میلیارد ریالی را تجربه کردیم. در نهایت در سال ۹۶ با تعداد ۴۰۰ نفر، فروش ۱۱۰۰ میلیارد ریالی را پشت سر گذاشتیم.»

انتهای پیام/

نظر شما