شناسهٔ خبر: 25053622 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

همه قهرمانی های خود را مدیون اکبرغلام نتاج هستم

عسگری دون: برای کسب مدال طلای آسیا با ورزشکار میزبان رقابت دارم

ملی پوش نوجوانان کشورمان گفت: برای گرفتن مدال طلای آسیا با وزنه بردار ازبکستانی رقابت دارم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا،امیر رضا عسگری دون ملی پوش بابلی تیم نوجوانان کشورمان در خصوص شرایط اردو اظهار داشت: اردوهای قبلی که در شهرستان علی آباد و گرگان برگزار شد، خیلی ایده ال بود. تمرینات تهران در کمپ تیم های ملی هم از شرایط مناسبی برخوردار است و به آمادگی صددرصدی رسیده ام.
 
وی که قبل از وزنه برداری در جودو فعالیت داشت، در خصوص مربیان خود در این رشته افزود: از بچگی وزنه برداری را خیلی دوست داشتم ولی حرف پدرم را گوش دادم و راهی جودو شدم. همیشه دنبال بهانه بودم تا به وزنه برداری بیایم، اما پدرم راضی نمی شد تا وزنه بزنم، تا اینکه در سال 2012 و همزمان با آغاز المپیک لندن، به پدرم گفتم می خواهم به وزنه برداری بروم. پس از آن پدرم که علاقه شدید مرا دید، رضایت داد. پدر و مادرم برای من خیلی زحمت کشیدند. اکبر غلام نتاج اولین مربیم، برایم سنگ تمام گذاشت و همه قهرمانی هایم را مدیون او هستم.
 
وی در خصوص حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان تصریح کرد: برای سومین بار است که به رقابتهای بین‌المللی می روم و از نظر روحی شرایط خوبی دارم. وزن اصلی بدنم 85 کیلوگرم است ولی با صلاحدید سرمربی تیم ملی نوجوانان تا آغاز مسابقات آسیایی قرار نیست وزنم را کم کنم و در دسته 94 کیلوگرم مسابقه خواهم داد.
 
وی ادامه داد: تا حدودی از حریفانم شناخت دارم. یکی از رقیبانم از کشور میزبان است و برای گرفتن مدال طلا با این ازبکی رقابت دارم.
 
ملی پوش آملی وزنه برداری کشورمان در خصوص کسب عنوان قهرمانی در مسابقات ازبکستان تاکید کرد: در مسابقات سال 2017 تیم ملی نوجوانان مقام سوم آسیا را به دست آرود. نمی شود قول داد که قهرمان خواهیم شد و ممکن است هر اتفاقی رخ دهد. تیم کامل با 8 وزنه بردار به رقابتها اعزام می شود، نفرات خوبی در تیم هستند و امیدوارم امسال قهرمان شویم.
 
عسگری دون که الگوی ورزشی اش کیانوش رستمی است، در خصوص برنامه اش بعد از اتمام مسابقات آسیایی گفت: بعد از ازبکستان، یک مسابقه بسیارمهم را در پیش داریم که المپیک نوجوانان در آرژانتین است. تمام تلاشم رسیدن به مدال در این مسابقات است.
 
مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا 31 فروردین ماه تا 10 اردیبهشت ماه در شهر اورگنج ازبکستان برگزار خواهد شد و تیم ملی نوجوانان با ترکیب عباس فخرزارع و مهدی خلجی (دسته 69 کیلوگرم)، امیرحسین سلامت و محمد توفیق پوزش (دسته 85 کیلوگرم)، امیررضا عسگری دون و پوریا اسکندرزاده (دسته 94 کیلوگرم )، رضا اسدی و علیرضا یوسفی (دسته 94+ کیلوگرم)به این رقابتها اعزام می شود.

نظر شما