شناسهٔ خبر: 25051974 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نحوه انتخاب شهردار تهران تشریح شد

R1491/P1014142/S2,25/CT11

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه هر یک از اعضای شورای شهر تهران ۵ گزینه را برای شهرداری تهران می‌توانند معرفی کنند، گفت: پیش بینی می‌شود تا دو سه هفته آینده شهردار تهران انتخاب شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی اعطا در حاشیه برگزاری دومین هم اندیشی اعضای شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در جلسه امروز بنایی برای انتخاب گزینه شهرداری تهران نبوده نیست.قطعا در انتخاب شهردار تهران در جلسه علنی اعضای شورای شهر تهران انجام خواهد کرد.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه دومین جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر تهران برای تعیین فرایند و معیارهای شهردار آتی تهران در حال برگزاری است، گفت: این جلسه همچنان ادامه دارد و در این جلسه اعضا صرفا مشخصات عمومی نامزدها را بحث خواهند کرد.

اعطا ادامه داد: در مرداد ماه سال گذشته و در فرآیند انتخاب شهردار تهران 16 معیار از سوی شورای شهر تهران مطرح شد که در جلسه امروز نیز در خصوص معیارهای گذشته و همچینن فرآیند انتخاب شهردار بحث و تبادل نظر شد و در نهایت نیز با صحبت‌های اعضای شورای شهر تهران اصلاحاتی بر معیارها صورت گرفت.

وی اضافه کرد: یکی از اصلاحاتی که در معیارهای انتخاب شهردار تهران صورت گرفته است تأکید بر سابقه اجرایی گزینه مدنظر شهرداری تهران است.

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: با توجه به نظرات اعضای شورای شهر تهران فرآیند انتخاب شهردار تهران همانند فرآیند مردادماه سال گذشته خواهد بود و این فرآیند تغییری نخواهد کرد.

اعطا تصریح کرد: بر همین اساس اعضای شورای شهر تهران به این جمع بندی رسیدند که هر یک از آنها 5 گزینه را برای رقابت و تصدی‌گری در شهرداری تهران اعلام کنند که البته بسیاری از این افراد که از اعضای شورای شهر تهران مطرح می‌شوند همپوشانی خواهند داشت به طوری که در مرداد ماه سال گذشته نیز قرار شد هر یک از اعضا سه نفر را انتخاب کنند که در نهایت با توجه به همپوشانی نام‌ها سرانجام 21 کاندیدا برای شهرداری تهران معرفی شدند.

وی عنوان کرد: در ادامه جلسه امروز نیز در خصوص زمان‌بندی انتخاب گزینه نهایی شهرداری تهران بحث و تبادل نظر شد که فکر می‌کنم با توجه به تأکید اعضای شورای شهر تهران بیش از دو تا سه هفته طول نکشد.

سخنگوی شورای شهر تهران با تأکید براینکه انتخاب شهردار تهران در جلسه علنی شورا خواهد بود، گفت: در نهایت 7 نفر از گزینه‌های احتمالی اعضای شورای شهر تهران به مرحله نهایی خواهند رسید و سرانجام از بین این هفت نفر یک نفر برای شهرداری تهران انتخاب خواهد شد.

اعطا تصریح کرد: با توجه به اینکه حکم شهردار تهران را باید وزیر کشور امضا کند این موضوع نیز مورد توجه قرار گرفته است که انتخاب شهردار تهران طی دو سه هفته آینده به پایان برسد.

وی با تأکید مجدد براینکه انتخاب شهردار تهران پشت درهای بسته انجام نخواهد گرفت، گفت: متأسفانه برخی از رسانه‌ها عنوان کردند که انتخاب شهردار پشت درهای بسته خواهد بود و این موضوع کاملا تکذیب می‌شود.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: باانتخاب 7 گزینه نهایی این افراد با حضور در صحن شورا برنامه‌های خود را اعلام می‌کنند و در نهایت شهردار تهران از بین این هفت نفر انتخاب خواهد شد. تا این لحظه هیچ گزینه‌ای برای شهرداری تهران مطرح نشده است.

انتهای پیام/

نظر شما