شناسهٔ خبر: 25051966 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

«صدایِ مهربانی» نقاشی‌هایی برای بیماران سرطانی

67 تابلوی نقاشی با عنوان «صدای مهربانی» با هدف حمایت از کودکان سرطانی در موسسه خیریه محک به نمایش در می‌آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مجموعه‌ای شامل نقاشی‌های ۶۷ هنرمند کودک و نوجوان ۶ تا ۱۵ سال با هدف حمایت از کودکان سرطانی، در روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۹۷ در موسسه محک در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

این هنرمندان کودک و نوجوان «صدای مهربانی» خود را با قلم مو و رنگ برای اعلام همدلی و همیاری با دوستان هم سن و سال مبتلا به سرطان خود به تصویر کشیده‌اند.

تارا بهبهانی مدرس این کودکان هنرمند درباره نمایشگاه «صدای مهربانی»، گفت: دنیای انسانها پر از صداها و آواها است و همه‌ی انسانها صدای مهربانی را دوست دارند. کودکان هم صدای مهربانی را درک می‌کنند و عکس العمل نشان می‌دهند. در دوازدهمین سال برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان و نوجوانان، صداها، نواها و آواها را بهانه‌ای کردیم برای زمزمه دوستی ومهربانی، برای هم نوایی با دوستان هم سن و سال که مبتلا به سرطانند، برای یاری رساندن و کاشتن بذر امید در قلب‌های کوچک آنها. صداها و آواها این بار آوازی برای دور کردن غم‌ها و بازگرداندن شادی و خنده بر لب‌های این فرشتگان کوچک می‌خوانند. همه می‌دانیم آنجا که شادی و امید به زندگی باشد هر دردی بی رنگ می‌شود و بساطش را جمع می‌کند و می رود.

او که برای دوازدهمین سال پیاپی نمایشگاه نقاشی کودکان و نوجوانان را به نفع کودکان محک برگزار می‌کند، افزود: عکس العمل‌ها و برخورد بچه‌ها پس از هر نمایشگاه در فعالیت‌های انسان دوستانه، کمک و یاری به دوستانشان در من انگیزه‌ای ایجاد کرد که نتیجه‌اش تداوم نمایشگاه در ۱۲ سال گذشته است. در واقع این نمایشگاه تلنگریست در ذهن و فکر آنها که با همدلی و خلق یک اثر هنری چه تاثیر بزرگی می‌توان بر روح و روان خود و دیگران بر جای گذاشت.

بر اساس اعلام این هنرمند نقاش، عواید حاصل از فروش آثار این نمایشگاه، صرف درمان کودکان مبتلا به سرطان موسسه محک خواهد شد.

تارا بهبهانی - نقاش و پژوهشگر هنر - ۱۶ سال است که در زمینه آموزش نقاشی به کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند، در این سال‌ها بیش از ۵۰۰ هنرجوی کودک و نوجوان را در زمینه نقاشی و خلاقیت هنری پرورش داده  است.

وی همچنین در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی مختلفی حضور داشته  و با حضور در بینال‌های معتبر خارج از ایران جوایز متعددی را از آن خود کرده است.

نمایشگاه «صدای مهربانی» ساعت ۱۶ پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ در موسسه خیریه و بیمارستان محک افتتاح می‌شود. علاقمندان می‌توانند به مدت دو روز( ۳۰ و ۳۱ فروردین) از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برای دیدن این آثار به آدرس میدان اقدسیه، ابتدای بزرگراه ارتش، سه‌راه ازگل، بلوار شهید مژدی، بلوار محک، موسسه خیریه و بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان محک مراجعه کنند.

انتهای پیام

نظر شما