شناسهٔ خبر: 25051701 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

بسته پیشنهادی فرزانه کرم‌پور برای خرید در نمایشگاه کتاب

فرزانه کرم‌پور، نویسنده و مدرس داستان‌نویسی سه کتاب برای خرید از نمایشگاه کتاب تهران پیشنهاد کرده است.

صاحب‌خبر -
 
فرزانه کرم‌پور در گفت‌وگو با  خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) پیشنهادات خود برای مخاطبان نمایشگاه کتاب را عنوان کرد و گفت: اولین کتابی که پیشنهاد خواندنش را می‌دهم؛ کتابی با عنوان «باهم بودن» نوشته آنا گاوالدا با ترجمه بسیار خوب خجسته کیهان است. ترجمه این کتاب بسیار خوب و روان است. کتاب با آن که حجم زیادی دارد و کتابی قطور است اما پرکشش و جذاب است. این رمان درباره زندگی معاصر آدم‌هاست و رمان خوش‌خوانی است. ناشر این کتاب بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه است.





دومین کتابی که این نویسنده پیشنهاد خرید و خواندنش را داد، کتاب «گفتن در عین نگفتن» نوشته جواد مجابی است. کرم‌پور درباره این کتاب توضیح داد: این کتاب حرف‌های قابل‌تامل زیادی دارد و از جهاتی می‌توان گفت که فلسفی است، اما در عین حال بسیار روان و خوشخوان و پرکشش است. این رمان از زبان یک راوی سالمند که سنی بیش از90سال دارد،‌ روایت می‌شود و راوی زندگی خود را می‌گوید و در این روایت به زندگی معاصر نیز می‌رسد. حرف‌های راوی درست به مانند نام کتاب «گفتن در عین نگفتن» است. در این رمان یک لایه طنز قوی نیز وجود دارد و به تمام رمان‌خوان‌ها خواندن این رمان را پیشنهاد می‌دهم.






سومین کتابی که نویسنده «نقطه گریز» برای خواندن پیشنهاد داد،‌ کتابی با ترجمه محمد قاضی بود. وی درباره این کتاب توضیح داد: کتاب «بی‌ریشه» از سوی نشرکتاب پنجره منتشر شده و مجموعه داستانی است از نویسندگان مختلف با ترجمه محمد قاضی.





وی افزود: این کتاب با ترجمه آقای قاضی اولین بار است که چاپ می‌شود و شامل کارهایی از قاضی است که تا به حال خوانده نشده است. داستان‌هایی از میگل آنخل آستوریاس ، آندره موروا و ... در این کتاب آمده است که خواندن آن را به همه توصیه می‌کنم.
 
 

نظر شما