شناسهٔ خبر: 25051636 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حجاب عاملی مهم در گرایش روزافزون زنان غربی به اسلام است

گروه اجتماعی- کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی استان سمنان،گفت: با توجه به پژوهش های انجام گرفته توسط موسسات غربی حجاب عاملی مهم در گرایش زنان غربی به اسلام است.

صاحب‌خبر -

به کزارش ایکنا از سمنان، فهیمه کریمیان، کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی استان سمنان امروز 28 فروردین با تاکید بر اینکه حجاب عاملی مهم در گرایش روزافزون زنان غربی به اسلام است، اظهار کرد: در حال حاضر از نظر گرایش به اسلام با موج اسلام خواهی بین غربیان به خصوص زنان مواجه هستیم و با توجه به پژوهش های انجام گرفته توسط مؤسسات غربی حجاب یکی از مهمترین عوامل برای گرایش زنان غربی به اسلام است.

وی افزود: نتایج پژوهش های انجام گرفته در مؤسسات غربی و طی سالیان اخیر نشان می دهد به رغم تبلغات منفی در غرب و به راه انداختن موج اسلام هراسی به خصوص پس از ۱۱ سپتامبر در غرب، موج اسلام خواهی در غرب سرعت گرفته و سیاستمداران غربی را به چالش کشیده است.

کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان برخی دشمنی های آشکار سردمداران غربی با اسلام و مسلمانان  متذکر شد: این دشمنی ها اگرچه سبب افزایش فشارها بر مسلمانان در این کشورها و در کشورهای اسلامی شده است ولی از طرفی سبب طرح این سؤال جدی نیز شده که اسلام چیست و قرآن چه می‌گوید و تلاش برای دریافت پاسخ به این پرسش یعنی آشنایی با معارف ناب اسام که گمشده انسان امروز است.

کریمیان ادامه داد: در این سخنان نکاتی است که از جمله آن ها اشاره به عملی بودن قوانین اسلام و مطابقت آن با فطرت و طبیعت انسان، یگانگی خدا در دین اسلام، نگاه عقلی اسلام به تمام مسائل، تأیید دیگر ادیان الهی در اسلام، نگاه کاملا انسانی به زن در اسلام، حفظ کرامت انسانی زن در اسلام و اهمیت خانواده و نقش مادری در اسلام است.

به گفته وی؛ طبق آمارها تعداد بانوان تازه مسلمان نسبت به مردان تقریبا دو یرابر است و تعداد بسیاری از ایشان عنوان می‌کنند که پس از انتخاب حجاب احساس انیت و ارامش دارند و حتی اشاره به ایجاد نورانیت در وجود خود دارند.

کریمیان علت این امر را اینگونه توضیح داد که رنان در این جوامع در واقع با تمام وجود مضرات برهنگی را چشیده و از آن اسیب دیده اند و به صراحت اعلام می‌کنند که می خواهند با حجاب به فکر و روح ایشان احترام گذاشته شود و نمی خواهند فقط به مورد تمتعات جنسی از سوی مردان مختلف قرار بگیرند.

کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی استان یاداور شذ: اذعان به این امر از سوی این بانوان نشان دهنده این امر است که تفکر سرمایه داری غربی نتوانسته است از کرامت و شخصیت انسانی زن محافظت کند و حتی نتوانسته امنیت او را تضمین نماید و آمار بالای اعمال خشونت و تجاوز علیه زنان در این جوامع اثبات این مدعی است. از طرفی تلاش جنبش های فمنیستی برای تأمین شرایط برابر با مردان ناموفق بوده و به اعتراف خودشان به شکست انجامیده است.

وی ادامه داد: همه ی این عوامل زنان غربی را به سمت نظام کاملا متعادل اسلام که با نگاه یکسان و کاملا انسانی به حقوق و مرد نگریسته است و تفاوت های طبیعی زن و مرد را در تعریف حقوق و وظایف هریک به دقت لحاظ کرده است و از طرفی زن و مرد را مکمل همدیگر تعریف کرده و هرگز مقابل هم قرار نداده تا اینکه بخواهند جلوی هم صف بندی کرده و دنبال تقسیم قدرت باشند.

کریمیان  بر ارائه این آمارها در جامعه ی ایرانی و بخصوص زنان تاکید کرد و گفت: این آمارها در واقع استفاده از تجارب دیگران است بدون اینکه خود به شخصه وارد راهی شده و آسیب های آن را تجربه کرده و در آخر با صرف هزینه های گزاف و گاه غیر قابل جبران بخواهد از آن باز گردد. انتهای پیام

منبع: روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان

برچسب‌ها:

نظر شما