شناسهٔ خبر: 25051478 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دوم اردیبهشت‌ماه؛ آغاز دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب

R1444/P1397/S4,37/CT1

دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب جهان اسلام در قم همزمان با سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، دومین مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب جهان اسلام در قم همزمان با سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در مصلی تهران برگزار می‌شود. این مسابقات با برگزاری افتتاحیه رسمی از شنبه دوم اردیبهشت‌ماه سال جاری در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم آغاز خواهد شد.
این مسابقات دارای دو مرحله است که مرحله مقدماتی آن متسابقین 45 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران در سه رشته «حفظ»، «قرائت» و «خطابه قرآنی» برگزار خواهد شد و برگزیدگان مراحل مقدماتی برای شرکت در مرحله اصلی وارد قم خواهند شد.
برگزیدگان ایرانی شرکت‌کننده در این مسابقات، زاهدی در رشته قرائت، نوروزی در رشته حفظ و قرباوی در رشته خطابه قرآنی بوده و همراه با 67 شرکت‌کننده دیگر از 45 کشور در این مسابقات شرکت خواهند کرد.
مرحله اصلی مسابقات در قم نیز طی دو مرحله ابتدایی و نهایی برگزار خواهد شد که شرکت کنندگان از شنبه تا دوشنبه، مرحله ابتدایی را پشت سر گذاشته و روز سه‌شنبه نیز مرحله نهایی این مسابقات برگزار خواهد شد.
ویژگیهای این مسابقه با سایر مسابقات بین‌المللی قرآن در این است که برگزاری مرحله مقدماتی این مسابقات در 45 کشور و انتخاب شرکت‌کنندگان نهایی از میان آنان، اضافه‌شدن  رشته حفظ و قرائت به تفسیر و برگزاری رشته خطابه قرآنی به عنوان اولین مرتبه در مسابقات بین‌المللی از جمله تمایزات این سری از مسابقات است.
این مسابقات به صورت مشترک از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه، جامعه‌المصطفی العالمیه و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران در مسجد مدرسه علمیه امام کاظم (ع) و محل برگزاری افتتاحیه و اختتامیه این مسابقات، سالن پیامبر اعظم (ص) این مدرسه علمیه برگزار شده و شرکت برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/

نظر شما