شناسهٔ خبر: 25051270 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی:

سیل به ۱۴رشته قنات خراسان جنوبی خسارت زد/ آماده باش ۹۰ تیم امدادی

بیرجند- مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از خسارت سیل به ۱۴ رشته قنات استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

ابوالحسن میرجلیلی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به دنبال هشدارها و پیش بینی های انجام شده از ابتدای هفته جاری شاهد بارندگی های بسیار خوبی در ۱۱ شهرستان استان بوده ایم.

وی با بیان اینکه وقوع این بارندگی ها در ۱۱ شهرستان استان سبب ایجاد روان آب شده است، بیان کرد: با دستور استاندار خراسان جنوبی بالغ بر ۹۰ تیم امدادی و عملیاتی از ابتدای هفته در حالت آماده باش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: این تیم ها متشکل از امدادگران هلال احمر، راهداران، واحدهای پلیس راه و واحدهای آتشنشانی هستند که تا فردا نیز در حالت آماده باش خواهند بود.

آبگرفتگی 24 واحد مسکن روستایی

میرجلیلی با بیان اینکه تاکنون خسارت جانی در سیل نداشته ایم، عنوان داشت: با این وجود تاکنون به کمک امدادگران بالغ بر ۱۵۰ نفر از هموطنان گرفتار در سیل نجات پیدا کردند.

وی همچنین از آبگرفتگی ۲۴ خانه مسکونی در این مدت خبر داد و گفت: تمامی این موارد چند ساعت بعد از بارندگی ها امدادرسانی و مشکل آن ها رفع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی به آب شستگی راه ها، راه های روستایی و عشایری به دنبال وقوع سیلاب در استان اشاره کرد و افزود: این مشکل نیز تا پاسی از شب توسط راهداران مرتفع و در حال حاضر همه راه های استان باز است.

میرجلیلی اضافه کرد: همچنین وقوع تگرگ در شهرستان های قاین، فردوس، طبس و سرایان در شب گذشته سبب شد محصولات درختی کشاورزان با مشکل مواجه شوند.

تداوم باران های رگباری تا تیرماه

وی بیان داشت: به دنبال این بارندگی ها ۱۴ رشته قنات در ۱۱ شهرستان استان بین ۱۰ تا ۱۵ درصد خسارت دیدند که جهاد کشاورزی ترمیم این قنوات را در برنامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه تجربه سنوات گذشته نشان می دهد بارندگی های فصل بهار تا پایان تیرماه به صورت رگباری در استان ادامه داشته و با ایجاد روان آب همراه خواهد بود، از مردم خواست: هشدارهای هواشناسی را جدی  گرفته و نکات ایمنی را  رعایت کنند.

میرجلیلی با اشاره به اینکه این موج بارندگی ها با کاهش محسوس دما همراه بوده که تا پایان هفته نیز این کاهش دمایی ادامه خواهد داشت، افزود: در همین راستا نیاز است کشاورزان و دامداران تمهیدات لازم را برای محافظت از محصولات کشاورزی و دامی خود را انجام دهند.

نظر شما