شناسهٔ خبر: 25051105 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

سروی: عادت داریم ناکامی‌ها را بزرگ کنیم تا موفقیت‌ها دیده نشود/ به حرمت مردم، عذرخواهی کمترین کار ممکن بود

نایب رئیس بانوان فدراسیون تکواندو گفت: متاسفانه ما در ایران عادت داریم آنقدر ناکامی‌ها را بزرگ کنیم تا دیگر موفقیت‌ها دیده نشوند.

صاحب‌خبر -

زهرا سروی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص عملکرد دختران تیم ملی تکواندو در مسابقات قهرمانی جهان اظهار داشت: هدف گذاری اول ما کسب سهمیه المپیک نوجوانان بود که خدا را شکر موفق شدیم قبل از مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان هر سه سهمیه ممکن را کسب کنبم. این اتفاق در حالی رقم خورد که تنها دو کشور ایران و روسیه موفق شدند در دو بخش پسران ودختران هر 6 سهمیه لازم را به دست بیاورند.

وی تصریح کرد: متاسفانه ما در ایران عادت داریم آنقدر ناکامی ها را بزرگ کنیم تا دیگر موفقیت ها دیده نشوند. واقعا کسب سهمیه المپیک بسیار سخت بود اما خدا را شکر موفق شدیم 100 درصد کسب سهمیه لازم را کسب کنیم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون تکواندو، در خصوص ناکامی تیم نوجوانان دختر تکواندو عنوان کرد:در این چند روز بررسی کاملی انجام دادیم اما قطعا نیاز است تا نقطه نظرات جمعی را نیز در این زمینه شنیده تا نظر کلی خود را ارائه کنیم. در نگاه اول بررسی دلایل ناکامی تیم ملی مشخص شد حدود 80 درصد ترکیب تیم ما را نونهالانی تشکیل می دادند که برای اولین بار در میادین بزرگ جهانی حضور پیدا می کردند.

سروی با اعلام  حضور روانشناس در کنار تیم نوجوانان، گفت: ما با حضور روانشناس در اردوهای تیم ملی تلاش کردیم تا بازیکنان را از لحاظ روحی و روانی آماده کنیم تا آنها بتوانند 100 درصد توانایی خود را ارائه کنند که به نظر می رسد در این رده سنی جواب نداده است. از طرف دیگر نباید فراموش کنیم کشورهای دیگر دست روی دست نگذاشتند و همه به دنبال موفقیت هستند.

وی ادامه داد: وقتی ورزشکاری در رده سنی نوجوانان قبل از حضور در مسابقات جهانی حضور در 15 تورنمنت را پشت سر گذاشته باشد قطعا با ورزشکاران ما از لحاظ تجربه قابل مقایسه نیست چرا که بارها و بارها میادین بین المللی را تجربه کرده است. تیم ما در ترکیه عملکرد خوبی داشت اما سرمایه گذاری در رشته تکواندو در چند کشور خاص بیش از حد ممکن است. کسب عنوان قهرمانی سخت است اما حفظ سکو سخت تر است. من به توانمندی دختران تکواندو ایران اعتقاد دارد و مطمئن در آینده که چندان دور نیست مجددا سکوی قهرمانی جهان را کسب خواهیم کرد. 

مدیرسازمان تیم های ملی بانوان در خصوص اینکه با نتایج کسب شده در مسابقات نوجوانان جهان احتمال افت فنی و روحی بازیکنان موفق به کسب سهمیه المپیک نیز خواهد شد، گفت: نباید فراموش کنیم 5 بازیکن ما پای سکو مسابقات خود را واگذار کردند و به مدال نرسیدند. اعتقاد دارم آماده کردن بازیکنان برای المپیک آرژانتین نیز به مدیریت فدراسیون و مربیان تیم ملی بستگی دارد تا با ریکاوری مناسب عملکرد قابل قبولی در المپیک داشته باشند.

سروی در خصوص عذرخواهی اش بابت نتایج تیم تکواندو نوجوانان تصریح کرد: متاسفانه هنوز در کشور ما عذرخواهی جا نیفتاده است اما به عنوان مسئول بانوان فدراسیون تکواندو عذرخواهی بابت نتایج تیم نوجوانان را حداقل کار ممکن می دانم و اعتقاد دارم به حرمت مردم باید این کار را انجام می دادم.

وی در خصوص آینده فاطمه صفرپور در راس تیم تکواندونوجوانان خاطر نشان کرد: در این زمینه کمیته فنی تصمیم گیرنده است اما نظر شخصی خودم به عنوان مدیرسازمان تیم های ملی تکواندو این است که ما تلاش کردیم به مربیان شهرستانی اعتماد کنیم. در حالی که کار حرفه ای تکواندو در برخی شهرستان ها راه نیفتاده بودیم ما بستری را فراهم کردیم تا در استان ها کار حرفه ای صورت بگیرد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون تکواندو گفت: به مربیان شهرستانی اعتماد کردیم و فضا دادیم. حالا نیز اعتقاد دارم در خصوص صفرپور که تا دیروز بهترین مربی جهان در رده ها پایه بوده است باید منطقی تصمیم بگیریم. کادرفنی ما از دو رویداد کسب سهمیه و قهرمان جهانی در یکی 100 درصد موفق بوده است و در دیگری با ناکامی امتیازات لازم را کسب نکرده است. نباید به خاطر اینکه در یکی از هدف های مدنظر نتایج خوبی حاصل نشده است تجربه بین المللی صفرپور را که در طی سال ها اندوخته است نادیده بگیریم و احساسی تصمیم گیری کنیم.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما