شناسهٔ خبر: 25050997 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: عرش نیوز | لینک خبر

طرح ترامپ برای جایگزین کردن نیروهای کشورهای عربی با نظامیان آمریکایی در سوریه

مقام‌های آمریکایی از طرح ترامپ برای جایگزین کردن نظامیان کشورهای عربی با نظامیان کشورش در سوریه خبر داده‌اند.

صاحب‌خبر -
به گزارش عرش نیوز به نقل از تسنیم، منابع مطلع گفته‌اند دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال جمع‌آوری یک نیروی عربی و جایگزین کردن آن با نظامیان آمریکایی در سوریه برای دوران پس از داعش هستند.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گزارش داده «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی جدید کاخ سفید اخیراً با رئیس موقت ستاد مشترک ارتش مصر تماس گرفته و نظر او را درباره کمک احتمالی قاهره به این طرح جویا شده است.

این طرح در شرایطی مطرح شده که دولت ترامپ از عربستان سعودی، قطر و امارات برای آنچه کمک به با ثبات کردن شمال سوریه خوانده شده میلیاردها دلار کمک مالی خواسته است. مقام‌های آمریکایی می‌گویند دولت ترامپ از کشورهای عربی خواسته نیرو هم به سوریه اعزام کنند.

جزئیات مربوط به این طرح تا کنون گزارش نشده و روزنامه وال‌استریت‌ژورنال برای اولین بار آن را مطرح کرده است.

ترامپ که پیشتر از هزینه مربوط به حضور نظامیان این کشور در سوریه و مدت زمان آن گلایه کرده بامداد شنبه، بعد از اعلام حمله موشکی به سوریه اشاراتی به این موضوع کرد. او گفت: «ما از شریکانمان خواسته‌ایم مسئولیت بیشتری برای ایمن کردن منطقه خودشان به عهده بگیرند و از جمله، هزینه‌های بیشتری برای این کار اختصاص دهند.»

یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا از اظهارنظر درباره تماس بولتون با رئیس ستاد مشترک ارتش مصر خودداری کرد؛ با وجود این، سایر مقام‌های آمریکایی به این تماس تلفنی اعتراف کرده‌ و گفته‌اند دولت ترامپ با مقام‌های سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس هم در این مورد رایزنی کرده است.

یک مقام دولت ترامپ گفت: «دولت برای دریافت حمایت مالی گسترده‌تر با عربستان سعودی، قطر و امارات در این مورد رایزنی کرده است.»

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما