شناسهٔ خبر: 25050887 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گروه 7 از اقدام نظامی غرب در سوریه حمایت کرد

هفت کشور صنعتی جهان در قالب بیانیه‌ای که آلمان آن را منتشر کرد از اقدام نظامی اخیر 3 کشور غربی در سوریه حمایت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  هفت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه 7 اعلام کرد که از اقداماتی که به منظور جلوگیری از توانایی سوریه در زمینه به کارگیری تسلیحات شیمایی صورت می‌گیرد، حمایت می‌کند.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، 7 کشور صنعتی ضمن محکوم کردن حمله شیمیایی به غوطه شرقی در هفتم ماه آوریل (18 فروردین)، با مناسب توصیف کردن حمله نظامی به سوریه از این اقدام که به وسیله آمریکا، بریتانیا و فرانسه صورت گرفت حمایت کردند.

سران این کشورها در بیانیه‌ای که امروز آلمان آن را منتشر کرد، اعلام کردند: «ما کاملا از اقدام آمریکا، بریتانیا و فرانسه به منظور کاستن از توانایی رژیم اسد  برای به کارگیری از تسلیحات شیمیایی و جلوگیری از استفاده آتی این ژریم حمایت می‌کنیم.»

این کشورها همچنین خواستار پیگیری راهکار دیپلماتیک برای حل بحران سوریه شده‌اند.

بامداد شنبه (25 فرودین) سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به بهانه ادعایی نابود کردن تأسیسات و توانمندی‌های شیمیایی دولت سوریه، 103 فروند موشک به چند منطقه از این کشور شلیک کردند. به گفته وزارت دفاع روسیه، پدافند هوایی سوریه موفق شد 71 فروند از این موشک‌ها را رهگیری و ساقط کند. همچنین گفته می‌شود که در این حمله هیچ شهروند یا نظامی سوری آسیب ندیده است جز سه نفر که در نتیجه انحراف یکی از موشک‌های شلیک شده بود.

همچنین بامداد امروز (سه‌شنبه) منابع محلی سوریه از فعال شدن سامانه‌های پدافند هوایی ارتش برای مقابله با چند موشک که به سمت حمص شلیک شده نیز خبر دادند.

انتهای‌پیام/م

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

نظر شما