شناسهٔ خبر: 25050276 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

سوریه موشک‌ها را در آسمان حمص سرنگون کرد

منابع محلی از حمله موشکی به فرودگاه الشعیرات در استان حمص و پایگاه هوایی الضمیر در حومه دمشق و مقابله پدافند موشکی ارتش سوریه با این حملات خبر دادند.

صاحب‌خبر -
لویزیون الاخباریه سوریه از شلیک چند موشک به سمت فرودگاه الشعیرات در استان حمص در بامداد امروز خبر داد.
 
این شبکه تلویزیونی همچنین تصاویری از مقابله پدافند هوایی سوریه با موشک‌های شلیک شده به سمت این فرودگاه را منتشر کرد.
 
ارتش سوریه تعداد موشک‌های شلیک شده به سوی حمص را ۹ فروند اعلام کرد و گفت همه این موشک‌ها در آسمان منهدم شدند.
 
خبرنگار العالم از دمشق گزارش داد که فرودگاه نظامی الضمیر در حومه دمشق هم از اهداف تجاوز بامداد امروز بوده است. یک مقام نظامی سوری اعلام کرد که دستکم سه موشک به سمت پایگاه هوایی الضمیر در حومه دمشق شلیک شده است.
 
واحد رسانه‌ای حزب اللهِ لبنان اعلام کرد پدافند هوایی ارتش سوریه سه موشکی را که به سمت فرودگاه الضمیر در شمال شرق دمشق شلیک شده بود، رهگیری و منهدم کرده است.
 
شبکه تلویزیونی المیادین نیز به نقل از رسانه‌های سوریه اعلام کرد، هیچ گونه خسارتی به دو فرودگاه نظامی «الشعیرات» و «تی ۴» وارد نشده است و پدافند هوایی سوریه همه موشک‌های شلیک شده شده به سوی این دو فرودگاه را رهگیری و منهدم کرده است.
 
این شبکه همچنین از شنیده شدن صدای ۴ انفجار در منطقه البقاع لبنان همزمان با شلیک موشک‌ها به سوی فرودگاه الشعیرات خبر داد.
 
همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داد، اریک پاهون، سخنگوی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در پاسخ به سوالی درباره گزارش‌های مربوط به حمله موشکی به پایگاه هوایی الشعیرات در حمصِ سوریه گفت: «در حال حاضر آمریکا هیچ فعالیت نظامی در آن منطقه ندارد. ما جزئیات بیشتری برای ارائه نداریم.»
 
با توجه به تکذیب پنتاگون، برخی منابع احتمال داده‌اند که این موشک‌ها از جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شلیک شده باشند.
 
انتهای پیام/

نظر شما