شناسهٔ خبر: 25050165 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

مقابله پدافند هوایی سوریه با موشک‌های متجاوز

پدافند هوایی سوریه ۹ موشک شلیک شده به سوی فرودگاه الشعیرات را در آسمان حمص پیگیری و منهدم کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ تلويزيون الاخباريه سوريه از مقابله پدافند هوايي سوريه با چند موشک در حريم هوايي حمص خبر داد.
 
اين شبکه تلويزيوني، تصاويري از مقابله پدافند هوايي سوريه با موشک هاي شليک شده به سوي فرودگاه الشعيرات در حمص منتشر کرد. ارتش سوريه تعداد موشک هاي شليک شده به سوي حمص را 9 فروند اعلام کرد. همه اين موشک ها در آسمان منهدم شدند.

خبرنگار العالم از دمشق نيز گزارش داد که فرودگاه نظامي الضمير در حومه دمشق هم از اهداف تجاوز اخير بوده است. خبرنگار العالم از پرواز گسترده جنگنده هاي رژيم صهيونيستي بر فراز منطقه اشغالي جولان خبر داد.
 
واحد رسانه‌اي حزب اللهِ لبنان اعلام کرد پدافند هوايي ارتش سوريه سه موشکي را که به سمت فرودگاه الضمير در شمال شرق دمشق شليک شده بود، رهگيري و منهدم کرده است.
 
شبکه تلویزیونی المیادین نيز به نقل از رسانه ای سوریه اعلام کرد: هیچ گونه خسارتی به دو فرودگاه نظامی «الشعیرات» و «تی 4» وارد نشده است و پدافند هوایی سوریه همه موشک های شلیک شده شده به سوی این دو فرودگاه را رهگیری و منهدم کرده است. این شبکه همچنین از شنیده شدن صدای چهار انفجار در منطقه البقاع لبنان همزمان با شلیک موشک ها به سوی فرودگاه الشعیرات خبر داد.
 
همچنين؛ خبرگزاري رويترز گزارش داد: اريک پاهون، سخنگوي پنتاگون (وزارت دفاع آمريکا) در پاسخ به سوالي درباره گزارش‌هاي مربوط به حمله موشکي به پايگاه هوايي الشعيرات در حمصِ سوريه گفت: «در حال حاضر آمریکا هیچ فعالیت نظامی در آن منطقه ندارد. ما جزئیات بیشتری برای ارائه نداریم.»
 
گزارش خبرگزاري فرانسه نيز گزارش داد در پي گزارش تلويزيون سوريه از وقوع حمله موشکي در حريم هوايي شهر حمص، سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي مدعي شد: «از چنين اتفاقي مطلع نيستم.»
 
شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی به نقل از خبرنگار خود در واشنگتن اعلام کرد: سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به سؤال وي در مورد حملات موشکی به پایگاه های نظامی در حومه حمص و دمشق گفت ارتش آمریکا دست به چنین اقدامی نزده است اما ما دست داشتن یک کشور سوم را در این حملات بعید نمی دانیم چرا که بازیگران زیادی در عرصه تحولات منطقه حضور دارند.

 

نظر شما