شناسهٔ خبر: 25049136 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون استاندار بوشهر:

هنرمندان به نیاز جامعه توجه کنند/ ارتقای هنر در استان بوشهر

بوشهر - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر از تلاش برای توسعه و ارتقای هنر در استان خبر داد و گفت: ماندگاری آثار هنری نیازمند توجه به نیازهای جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خورشیدی صبح سه‌شنبه در مراسم هنر انقلاب استان بوشهر اظهار داشت: بسیاری از چهره‌های دینی و تاریخی را فقط در قالب هنر دیده‌ایم و هنر کمک کرده تا با تاریخ خود بیشتر آشنا شویم.

وی اضافه کرد: عظمت هنر این است کمه به مانایی چهره‌ها و اندیشه‌ها در طول تاریخ کمک کرده است. اگر قوم و یا گروهی در تاریخ ماندگار می‌شود به علت داشتن هنر است. اگر هنر نبود ما هم تاریخ خود را به خوبین می‌شناختیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با اشاره به اینکه بسیاری از موضوعات تاریخی با هنر به ما انتقال یافته است، خاطرنشان کرد: اگر شاعران ما اندیشه خود را به هنر مزین نمی‌کردند ما هم فردی به نام حافظ و سعدی و فرودسی را نمی‌شناختیم.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم اندیشه این نسل را به نسل‌های بعد منتقل کنیم راهی جز آراستن اندیشه امروز به هنر نداریم و هنر می‌تواند در زمینه‌های مختلف از جمله سخنوری، خط‌نگاری، کار تجسمی و تصویری و . . . باشد.

خورشیدی با اشاره به اینکه شهید آوینی به خوبی توانست هنر عصر خود را به نسل‌های بعد منتقل کند، افزود: افراد جوانی که جنگ را ندیده‌اند، با تصاویر و صدای آوینی به خوبی در جریان وضعیت دفاع مقدس قرار گرفته‌اند و به زیبایی راوی فتح بود و دفاع مقدس را برای آیندگان به بیان هنری ارائه کرد.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم اندیشه ما ماندگار شود باید به زبان هنری بیان شود و مانایی هنر نیازمند این است که با نیازهای جامعه خود را تطبیق کند و بتواند با مخاطب‌شناسی بتواند خود را با مخاطبان تطبیق دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: هنر باید فرانسلی باشد و نگاه به آینده داشته باشد و خاص لحظه بیان نباشد. اگر به تنگناهای یک روز یا یک سال محدود کنیم به مانایی هنر بی‌توجهی کرده‌ایم.

خورشیدی اظهار داشت: با همه ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم برای توسعه و ارتقای وضعیت هنر در استان بوشهر تلاش می‌کنیم و یقینا با کمک هنرمندان قطعا به اهداف مورد نظر دست خواهیم یافت.

نظر شما