شناسهٔ خبر: 25048065 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

اعتماد: خانم‌ها موتورسواری کنند تا هوای تهران پاک شود!

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد، در شماره دوشنبه گذشته خود یادداشتی را منتشر کرد که در آن بر  «موتورسواری خانم‌ها بعنوان راه مقابله با آلودگی هوای تهران» تأکید شده بود!

در این یادداشت می‌خوانیم:
راهکاری که امروز دولت برای مقابله با آن به کار می بندد، تعطیلی مدارس و دانشگاه هاست تا کمی از مشکلات آلودگی هوای شهر بکاهد موضوعی که باعث تمسخر بسیاری از مردم شده و عده ای را بر آن داشته که به دولت پیشنهاد بدهند شهر تهران را یکسره تعطیل اعلام کند. با این حال به گفته کارشناسان به غیر از تعطیلی مدارس و همچنین پیشنهاد استفاده از  وسائل حمل و نقل عمومی ناکارآمد، باید با یکسری از تمهیدات از میزان خودرو های تک سرنشین تهران کاست.

یادداشت مذکور می‌افزاید:
«امروز بخشی از ترافیک تهران مربوط به خانم هاست که برای خرید مجبور به استفاده از خودرو های شخصی شان هستند و این یعنی افزایش خودرو های تک سرنشین. اگر خانم ها بتوانند به جای ماشین از موتور سیکلت استفاده کنند، میزان آلودگی بیش از میزانی که بر اثر تعطیلی مدارس کاسته می شود، کاهش خواهد یافت. به علاوه باید میزان کاهش ترافیک و مصرف بنزین را از دیگر مزایای آن به حساب آورد!»
نویسنده این مطلب در ادامه نوشته خود تصریح می‌کند:

مشکل اساسی این است که با اینکه مشکل شرعی در این زمینه وجود ندارد ولی به دلیل برخی القائات نادرست در این زمینه هیچ خانمی به فکر استفاده از موتوسیکلت برای حمل و نقل درون شهری نیست... باید یادآور شود که انقلاب اسلامی ایران بسیاری از تابوهایی را شکست که تنها در ذهن‌های مردم وجود داشت. تابوهایی که نه ضد ارزش و نه ارزش بودند. امروزه نیز موتورسواری خانم ها که از نظر شرعی دارای اشکال نیست باید مورد تبلیغ قرار گیرد تا بتوان از طریق آن یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشور که همان آلودگی هوا و ترافیک است را تا حدودی حل کرد.

*جریان اصلاح‌طلب به جای انتخاب شهرداری که بتواند مسائل و مشکلات تهران را مدیریت کند و به روند پیشرفت پایتخت جمهوری اسلامی ایران سرعت ببخشد؛ نه تنها شهردار نجفی و البته کم‌توانی و حواشی و استعفای او را به مردم تقدیم کرد بلکه اکنون و پس از ماه‌ها سکوت در مقابل کم‌توانی‌های مدیریتی نجفی و حضور او در یک مجلس رقص؛ به بهانه حل مشکل آلودگی هوای تهران به بانوان پیشنهاد موتورسواری می‌دهد!

ما قضاوت درباره یادداشت روزنامه اعتماد مبنی بر اینکه راهکار رفع آلودگی هوای تهران « موتورسواری بانوان» است را به مخاطبان محترم واگذار می‌کنیم...

گفتنیست، در دین مبین اسلام سوار شدن خانم‌ها بر مرکب تقبیح شده است و فی‌المثل در اصول کافی با زبان مذمت، به نخستین زن مسلمانی اشاره شده است که سوار بر اسب شد.

مقام معظم رهبری نیز در این زمینه تصریح دارند که دوچرخه سواری بانوان در مجامع عمومی جایز نیست.
پیش از این نام کسانی از جمله گلشیفته فراهانی، بازیگر ایرانی خارج از کشور و یکی از صبیّه‌های مرحوم هاشمی در بحث موتورسواری و دوچرخه‌سواری مطرح شده بود.

روزنامه اعتماد،‌ پیش از این و چند سال قبل نیز در گفت‌وگو با یک فعال سیاسی اینطور نوشته بود که   «امام حسین(ع) یک اسطوره رنگ باخته است.» اقدامی که البته منجر به عذرخواهی الیاس حضرتی، مدیر مسئول این روزنامه شد.

منبع: مشرق

نظر شما