شناسهٔ خبر: 25047912 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

وال‌استریت‌ژورنال:

حمایت از تحریم ایران در اتحادیه اروپا رو به افزایش است

دیپلمات‌های آگاه در گفت‌وگو با روزنامه وال‌استریت‌ژورنال از افزایش حمایت‌ها از تحریم‌ ایران در اتحادیه اروپا خبر داده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، دیپلمات‌های اتحادیه اروپا از افزایش حمایت برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به منظور جلب حمایت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا جهت ماندن در برجام خبر می‌دهند.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته در جریان دیدار وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوگزامبورگ روز دوشنبه تصمیمی در این راستا گرفته نشد زیرا برخی از کشورها هنوز قانع نشده‌اند که اعمال تحریم‌های جدید ترامپ را از خروج از برجام منصرف کند.

با وجود این، منابع مطلع از رایزنی‌های انجام شده در روز دوشنبه می‌گویند وزرای خارجه اتحادیه اروپادر آستانه توافق بر سر این موضوع هستند که لازم است در این باره اقدام شود.

وزیر خارجه دانمارک گفت: «فکر می‌کنم اکثریت کشورهای اروپایی بر این باورند که لازم است در زمینه تحریم‌ها گام‌های بیشتری برداشته شود.»

وزیر خارجه ایرلند می‌گوید ممکن است کشورهای اروپایی تا قبل از ضرب‌الاجل ۱۲ می برای تحریم‌های جدید علیه ایران اقدام کنند.

به نوشته وال‌استریت‌ژورنال، میان وزرای خارجه اتحادیه اروپا رایزنی‌هایی برای اعمال تحریم‌هایی علیه اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وجود دارد.

دولت‌های سه کشور اروپایی همزمان، در حال تلاش برای پیش بردن تحریم‌های جدید علیه ۱۵ فرد و نهاد ایرانی هستند. هر گونه تصمیم‌گیری در این مورد، نیازمند حمایت تمامی ۲۸ عضو اتحادیه اروپا است.

از طرف دیگر دیپلمات‌ها از کاهش اختلافات میان سه کشور اروپایی با طرف‌های آمریکایی در مذاکرات هفته‌های گذشته خبر داده‌اند. هدف از این گفت‌وگوها توافق بر سر اصلاح برجام و برطرف کردن نگرانی‌های ترامپ است.

منبع:‌فارس

نظر شما