شناسهٔ خبر: 25047776 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

بی اعتنایی خطیبان جمعه مسجد الحرام و مسجد پیامبر(ص) به مساله قدس

ایرنا : با اینکه این روزها تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی مهم ترین مشغله فکری مسلمانان جهان است، خطیبان جمعه مسجد الحرام و مسجد پیامبر (ص) کمترین توجه را به این موضوع داشتند.

صاحب‌خبر -

تونس الان گزارش داد:شیخ «عبدالله البعیجان» خطیب جمعه مسجد نبوی در مدینه منوره در خطبه ها نماز جمعه امروز تنها در خصوص تغییر فصل ها و پندهایی که باید از آن گرفت سخن گفت و هیچ اشاره ای به مساله بیت المقدس و فلسطین نکرد.

تونس الان افزود: از سوی دیگر شیخ « ماهر بن حمد المعیقلی» امام و خطیب جمعه مسجد الحرام در خطبه های نماز جمعه تنها در مورد نیکی به پدر و مادر و وفای به عهد سخن گفت و جای بیت المقدس در این خطبه ها خالی بود .

این پایگاه خبری افزود:شیخ المعیقلی تنها پیش از خطبه اش ،گفت،عربستان پیوسته بر حقوق مشروع مردم فلسطین تاکید دارد و در ادامه برای شاه عربستان و رهبران جهان اسلام آرزوی موفقیت در کارهایی کرد که خیر اسلام و مسلمانان در آن است.

تونس الان در پایان نوشت: این سکوت در مورد فلسطین در حالی است که کشورهای عربی و اسلامی و همچنین فلسطین در پی اقدام اخیر رئیس جمهوری آمریکا در مورد بیت المقدس در حالت جوش و خروش ضد آمریکا و صهیونیست هاست.

«دونالد ترامپ»رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در سخنانی در کاخ سفید با یادآوری اینکه بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد، گفت: از وزارت خارجه می خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را آغاز کند.

رئیس جمهوری آمریکا سپس فرمان اجرایی شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را امضا کرد.

به گزارش ایرنا، شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.

قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.

شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که «هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن ۱۹۶۷ از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند».

 

نظر شما