شناسهٔ خبر: 25047577 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

در برنامه نود چه گذشت؟

ابهامات ادامه دارد/ یوز ایرانی را آدیداس از روی پیراهن تیم ملی حذف کرد؟

نظرسنجی این هفته با موضوع انتخاب بهترین مهاجم لژیونر فوتبال ایران در ابتدای برنامه پخش شد. مخاطبان برنامه نود می‌توانستند در پاسخ به سوال «بهترین مهاجم لژیونر فوتبال ایران؟»، یکی از گزینه‌های «سردار آزمون»، «کریم انصاری‌فرد»، «کاوه رضایی»، «سامان قدوس»، «رضا قوچان‌نژاد» و «مهدی طارمی» را انتخاب کنند.

صاحب‌خبر -

سرویس ورزشی فردا: برنامه ۲۷ فروردین نود با محوریت بررسی هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر از ساعت ۲۲:۵۲ دوشنبه روی آنتن شبکه سه رفت.

نظرسنجی این هفته با موضوع انتخاب بهترین مهاجم لژیونر فوتبال ایران در ابتدای برنامه پخش شد. مخاطبان برنامه نود می‌توانستند در پاسخ به سوال «بهترین مهاجم لژیونر فوتبال ایران؟»، یکی از گزینه‌های «سردار آزمون»، «کریم انصاری‌فرد»، «کاوه رضایی»، «سامان قدوس»، «رضا قوچان‌نژاد» و «مهدی طارمی» را انتخاب کنند. در پایان بیش از یک میلیون و 875 نفر در نظرسنجی برنامه نود این هفته شرکت کردند که 35 درصد آنها به سردار آزمون به‌عنوان بهترین مهاجم نوک لژیونر فوتبال ایران رای دادند.

تلاش عادل فردوسی‌پور برای یافتن پاسخ یک ابهام

مهمان تلفنی این هفته برنامه نود هدایت ممبینی سرپرست كمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال بود كه درمورد پیراهن های تیم ملی در جام جهانی جزئیاتی ارائه كرد.
*پیراهن تیم ملی خوشگل هست؟
سلایق متفاوت است. از نظر من قشنگ هست.
*قبلا فوتسال در رقابت های جهانی رفته بود و نخ و سوزن برده بودند. تیم ملی باید با معتبرترین برند وارد مذاكره شود. چون تكنولوژی جدیدی كه عرق بدن را جذب لباس نمی كند تا لباس سنگین نشود، باید باشد. شما گفتید زمان نداشتیم برای طراحی و یوز هم روی لباس ها نداریم. می توانستیم طرح مورد نظرمان را بدهیم به آن شركت و بگوییم این طرح را بزنید.
ما این طرح را انتخاب كردیم. ندادیم طراحی كنند. خودم هم از طرفداران یوز بودم. ولی آدیداس زیر بار نرفت كه تكنولوژی اش زیر سوال برود. چون باید چاپ می شد روی پیراهن. بعد از آن، یوز را به شكل لوگو زدیم پشت پیراهن ولی فیفا قبول نكرد كه این لوگو باشد. با تولیدی هاكوپیان برای لباس رسمی تیم ملی قرارداد بستیم.
*شما گفتید كه طرح یوز، روزنه های پیراهن را می بندد. اگر مسئله ای هست روشن بگویید.
واقعا صادقانه می‌گویم، آدیداس با گذاشتن طرح یوز روی جلوی پیراهن موافقت نكرد.
*اما بازی با ازبكستان لباس ایران آدیداس بود و طرح یوز هم داشتیم.
فكر كنم طرح یوز نبود. شفاف به شما می گویم، اصلا چه مسئله ای می تواند باشد؟ من خودم طرفدار یوز بودم. بعد از قرارداد با آدیداس یوز برمی گردد به لباس تیم ملی. ما 17 تیم ملی دیگر هم داریم و از تولید داخل استفاده خواهیم كرد.
*شما نامه ای از آدیداس دارید كه گفته باشد یوز را قبول نمی كنیم؟
نه، مذاكرات شفاهی بوده. اگر هم در بازی با ازبكستان یوز داشتیم، حالا این دفعه پافشاری كرده اند. ممكن است در بازی با ازبكستان تكنولوژی جدید آدیداس را نداشته است. آدیداس هم قبلا با ما قرارداد نداشت و پافشاری نداشت. اما وقتی می خواهد قرارداد ببندد حساس است.
*شما از آدیداس لباس عادی خریده اید، رفتید میدان منیریه و آرم یوز را روی آن زده اید.
این اتفاق برای زمان من نبود. لباس های آدیداس را از آدیداس گرفته اند ولی قراردادی نبود. وقتی قرارداد بسته می شود شفاف سازی را بالا می برد.
*تاج گفته بود یك میلیون دلار از فروش پیراهن تیم ملی درآمد كسب می كنیم.
من رقم نمی گویم چون بستگی به فروش پیراهن دارد. ممكن است صفر باشد یا بیشتر از رقمی كه آقای تاج گفته است.
*تا پایان جام جهانی چقدر می توانیم فروش داشته باشیم؟
هموطنان دارند كمك می كنند. احساسم این است كه مردم به خاطر حمایت از فوتبال خودشان بیایند و خریداری كنند.
*نمی شود پیراهن تیم ملی را زودتر از 28 اردیبهشت رونمایی كنید؟ چون طراحی خاصی ندارید برای لباس تیم ملی.
همزمان با ورود این لباس، باید آن را به میزانی كه مد نظر است تولید كنند. یعنی تعدادی كه قرار است به فروش برود، باید تولید شده باشد. تا 28 اردیبهشت باید به آن تعداد برسد.
*سوئد در پلی آف اروپا بود و آذرماه صعود كرد. ما از خرداد ماه صعود كردیم. چرا آن ها فرصت داشتند و رونمایی كردند از پیراهن تیم ملی شان؟
بعضی كشورها 5 و حتی 10 سال با آدیداس قرارداد دارند. از قبل سفارش دادند و تولید كردند. ما 4 ماه است قرارداد بستیم.
*این مذاكرات را چه كسی انجام می داد از طرف فدراسیون؟
آقایان عابدینی و تاج و ساكت. خودم هم دو جلسه را بودم. این ها مذاكرات حضوری بود. یك سری مكاتبات هم داشتیم.
*شما داور خوبی بودید اما در بخش بازاریابی كار می كنید...
بازاریابی بخش جدیدی در فوتبال ماست.
*قبلا افراد متخصص در این بخش استفاده نشده اند اما ماركتینگ و بازاریابی یك فن و اصولی دارد و تجربیات خودش را می خواهد. به صرف عضو هیات رئیسه بودن نمی توان رئیس این كمیته شد.
قطعا موافقم. بعد از اینكه آقای عابدینی از كمیته بازاریابی جدا شد، كارها مانده بود و من آمدم. فدراسیون فوتبال درصدد ایجاد یك سازمان اقتصادی است. ولی حرف شما را قبول دارم. ما هم خیلی ادعا نداریم اما كارهایی كه مانده بود مثل هواپیمایی آتا و اسپانسر بانوان را انجام دادیم. من هم اعتقاد دارم این تركیب باید قوی تر باشد.

 

ماجرای خودرو شاسی‌بلند چینی هیات فوتبال قم چیست؟

عادل فردوسی‌پور در برنامه این هفته نود بخشی از مشكلات لیگ دسته اول فوتبال را بررسی كرد كه مهم ترین مورد آن، مشكلات تیم صبای قم بود. در میان بررسی این موضوع، او بحث خودرو شاسی بلند چینی كه رئیس هیات فوتبال قم سوار آن می‌شود را مطرح كرد كه كریم بهرامی رئیس هیات فوتبال قم درباره این موضوع گفت: ما برای هر بازی از صبا پول می گرفتیم و بازی را برگزار می كردیم. در ازای مطالبات هیات فوتبال از این باشگاه، یك خودرو در اختیار هیات فوتبال قرار گرفت كه هیات رئیسه تصمیم گرفت هیات فوتبال از این خودرو استفاده كند.
عادل به بهرامی گفت «این خودرو را می فروختید و پراید می خریدید، مابقی پول آن را هم خرج هیات فوتبال می‌كردید» اما بهرامی در پاسخ گفت: هیات رئیسه به من اجازه داده كه خودرو را بفروشم یا نفروشم. مكلف نكرده من را. این‌ها بحثی نیست كه شما درباره آن صحبت كنید. اگر هیات فوتبال بدهی دارد حرف شما درست است. این یك مسئله داخلی است. من اجازه داشتم خودرو را بفروشم اما مكلف نبودم.
بهرامی ادامه داد: من وظیفه ندارم با ماشین خودم بیایم كار هیات فوتبال را انجام بدهم. آقای فردوسی پور شما دنبال چی هستی؟

 

بررسی داوری ها

نوید مظفری کارشناس این هفته به برنامه آمد و داوری مسابقه گسترش فولاد - استقلال بررسی شد: تکل شدید تیموریان روی پای بازیکن استقلال باید با کارت زرد جریمه می شد. سرنگونی آرمین سهرابیان در محوطه جریمه گسترش فولاد خطا نبود و ادامه بازی درست بود. لگد تیموریان روی پای بازیکن استقلال باید با کارت زرد دوم و کارت قرمز جریمه می‌شد.

داوری مسابقه سیاه جامگان - سایپا: گل سایپا روی پاس ترابی سالم بود و قلی زاده مهاجم این تیم از توپ عقب تر بود. شادی قبل از گل قلی زاده اشکالی نداشت و بی احترامی به قانون بازی نبود. لگد بازیکن سیاه جامگان روی سر قلی زاده باید با کارت قرمز جریمه می شد که کارت زرد گرفت.

داوری مسابقه سپیدرود - تراکتورسازی: زمین خوردن مهاجم تراکتورسازی هنگام به هوا پریدن در محوطه جریمه سپیدرود خطا نبود و دو بازیکن برای توپ پریدند. سرنگونی مهاجم سپیدرود در محوطه جریمه با هل دادن مدافع تراکتورسازی خطا بود و باید پنالتی اعلام می شد. آفساید مهاجم سپیدرود در شرایط تک به تک به اشتباه اعلام شد.

داوری مسابقه پرسپولیس - پارس جنوبی: سرنگونی احمدزاده در محوطه جریمه حریف خطا بود و مدافع پارس جنوبی پای بازیکن پرسپولیس را زد و باید پنالتی اعلام می شد.

داوری مسابقه فولاد - ذوب آهن: به دلیل وزش شدید باد بازی باید متوقف می شد. سرنگونی مهاجم فولاد در محوطه جریمه خطا نبود و ادامه بازی درست بود. مهاجم ذوب آهن در محوطه جریمه زمین خورد اما خطای پنالتی رخ نداد و خودش روی مدافع خطا کرد. پریدن مدافع ذوب آهن روی مهاجم فولاد در محوطه جریمه خطا بود و باید پنالتی اعلام می شد.

داوری مسابقه نفت تهران - پدیده : محمدرضا خانزاده به دلیل زدن آرنج به صورت بازیکن نفت باید اخراج می شد. آفساید تیم نفت در شرایط تک به تک اشتباه اعلام شد. 

داوری مسابقه سپاهان - نفت آبادان: پنالتی سپاهان درست بود و باتیستا به وضوح توپ را با دست زد. ضربه مدافع نفت از پشت به ساسان انصاری در محوطه جریمه خطا نبود و خود مهاجم رو به عقب آمد. پنالتی نفت آبادان درست بود و سیاوش یزدانی از پشت لوسیانو پریرا را گرفت.

داوری مسابقه پیکان - استقلال خوزستان: تکل خطرناک بارانی روی پای بازیکن استقلال خوزستان با کارت زرد جریمه شد که درست بود. کارت زرد دوم و اخراج بارانی اشتباه بود و پای مهاجم هیچ برخوردی با دروازه بان حریف نداشت.

 

ترین‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر

- حرکات تکنیکی: مهدی زبیدی، رحیم زهیوی، حسین زامهران، معین عباسیان، داریوش شجاعیان، علی قلی‌زاده، رضا حبیب‌زاده، محمدرضا حسینی، مسعود ابراهیم‌زاده، علی خانزادی، صادق محرمی، فرشاد سالاروند، کرار جاسم، سینا مریدی، حمیدرضا علی‌عسگری، محمد غلامی و سجاد دانایی.
- تیرک دروازه: امیرارسلان مطهری(مقابل سپیدرود رشت)
- کار تیمی: گسترش فولاد(برابر استقلال تهران)
- نجات: میثم تهی‌دست(مقابل تراکتورسازی)
- موقعیت از دست رفته: مهدی مهدی‌خانی(برابر نفت تهران)
- پاس گل: مهدی ترابی(مقابل سیاه جامگان)
- مهار: سید جلالی‌راد(برابر نفت تهران)


ترین‌های بازیکنان در هفته بیست و هشتم لیگ برتر

پاس: امید ابراهیمی، شوت: امیرارسلان مطهری، پاس لکیدی: وحید امیری و فرید کریمی؛ نجات: سعید جلالی‌راد؛ قطع پاس: امیرحسین کریمی؛ دفع توپ: ابوالفضل علایی؛ دریبل موفق: علی قلی‌زاده؛ تکل موفق: جلال‌الدین علی‌محمدی؛ نبرد هوایی موفق: ابوالفضل علایی و خطای متحمل شده: مهدی کیانی.

نظر شما