شناسهٔ خبر: 25047118 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

تلاش نامادری برای نجات پسرخوانده از مرگ

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز به نقل از جام‌ جم، رسیدگی به این پرونده از 24 مهر 89 و به دنبال قتل پسری جوان در یک نزاع مرگبار در دستورکار پلیس قرار گرفت. ماموران پس از حضور در محل قتل، هویت قاتل را شناسایی کردند. نصیر 19 ساله تبعه افغان در دفاع از دوستش با ضربه چاقو مرتکب قتل شده بود.

متهم در ادامه دستگیر شد و در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: روز حادثه متوجه درگیری دوستم با مقتول شدم. برای میانجیگری وارد دعوا شدم که مقتول شروع به فحاشی کرد و با چاقو به سمتم حمله‌ور شد. من هم در دفاع از خود و ناخواسته مرتکب قتل شدم.

با تکمیل تحقیقات، پرونده برای محاکمه به شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده و نصیر با درخواست اولیای دم به قصاص محکوم و حکم مجازاتش هم در دیوان‌عالی کشور تائید شد.در حالی که شمارش معکوس برای اجرای حکم آغاز شده بود، اولیای دم مقتول رضایت داده و قاتل از مرگ نجات پیدا کرد.

دیروز نصیر از جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفت. در ابتدای جلسه نامادری ایرانی نصیر گفت: بعد از فوت همسرم با پدر نصیر ازدواج کردم و فرزندان او را مثل بچه‌های خودم دوست داشتم. بعد از قتل برای کسب رضایت خیلی تلاش کردم تا این‌که اولیای دم با دریافت 150 میلیون تومان دیه رضایت دادند.

وی درباره پول دیه ادامه داد: همسرم و دو فرزندش هنگام حفر چاه جان خود را از دست دادند و صاحبکارش 150 میلیون تومان به من داد که با این پول رضایت اولیای دم را کسب کردم.در ادامه نوبت به نصیر رسید که در دفاع از خود گفت: ناخواسته مرتکب قتل شدم و در این مدت در زندان سعی کردم خودم را اصلاح کنم. دوره صنایع‌دستی را گذراندم و می‌خواهم بعد از آزادی محبت‌های نامادری‌ام را جبران کنم.پس از آخرین دفاعیات نصیر، قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.

نظر شما