شناسهٔ خبر: 25046834 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

افزایش ۴۴ درصدی مشارکت خیرین در حمایت از نیازمندان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: با مشارکت ۴۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی خیران زنجانی در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد استان زنجان برنامه هدف‌گذاری شده این نهاد در حوزه مشارکت‌های مردمی در سال گذشته ۱۲۷ درصد محقق شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان به نقل از سایت خبری کمیته امداد استان زنجان، هدایت صفری با اشاره به اینکه از محوری‌ترین فعالیت‌های این نهاد گفتمان سازی در جامعه در حوزه کمک به نیازمندان است، اظهار کرد: با همین رویکرد مشارکت مردم استان زنجان در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد به‌منظور کمک به نیازمندان نسبت به گذشته افزایش قابل‌توجهی یافته است.

 

وی بابیان اینکه خیران زنجانی درمجموع 40 میلیارد و 800 میلیون تومان در قالب طرح‌های مختلف در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد در سال گذشته مشارکت کرده‌اند، افزود: بر اساس آمارهای موجود کمک خیران زنجانی به نیازمندان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 44 درصد افزایش داشته است.

 

صفری با اشاره به اینکه افزایش نصاب مشارکت مردم در برنامه‌های این نهاد به پشتیبانی روحانیت به‌ویژه ائمه جمعه و در رأس آن نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در گفتمان سازی فرهنگ انفاق و احسان و نیکوکاری محقق شده است، ادامه داد: برنامه هدف‌گذاری شده کمیته امداد استان زنجان در حوزه مشارکت‌های مردمی در سال گذشته 126 درصد محقق شده و با هم‌افزایی کمک‌های مردمی با منابع داخلی این نهاد خدمات اثربخشی به جامعه هدف در بخش‌های مختلف ارائه‌شده است.

 

وی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای کمیته امداد استان زنجان در سال گذشته را کسب رتبه نخست کشوری این استان در طرح اکرام ایتام و محسنین عنوان کرد و گفت: میانگین سرانه دریافتی ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از 140 هزار تومان در شش‌ماهه نخست سال 95 به 321 هزار تومان و فرزندان محسنین نیز از 65 هزار تومان در همین بازه زمانی به 165 هزار تومان در پایان سال گذشته رسیده است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از دستاوردهای دیگر این نهاد در سال گذشته به تحقق 180 درصدی ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان تحت حمایت اشاره کرد و افزود: با همراهی مسئولان استانی به‌ویژه استاندار زنجان در جلسات مختلف و همکاری مناسب بانک‌ها و هم‌افزایی با منابع داخلی این نهاد از طریق صندوق امداد ولایت دو هزار و683 فرصت شغلی جدید برای مددجویان تحت حمایت در سال گذشته ایجاد شد.

 

وی به بهره‌مندی شش هزار و 690 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از خدمات مهارت‌آموزی این نهاد در سال گذشته به‌عنوان یکی از شاخص‌های مهم در اشتغال‌زایی برای جامعه هدف اشاره کرد و ادامه داد: برنامه هدف‌گذاری شده کمیته امداد استان زنجان در این بخش نیز بیش از تعهد استان محقق شده است.

 

صفری توسعه فعالیت‌های اشتغال‌زایی نوآورانه و خلاقانه برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در سال جاری را از رویکردهای مهم این نهاد عنوان کرد و یادآور شد: ایجاد نیروگاه‌های تولید برق خانگی در قالب پنل های خورشیدی، ایجاد مجتمع‌های خدماتی رفاهی با مالکیت انفرادی و طرح‌های اشتغال دانش‌بنیان از محورهای اصلی در حوزه اشتغال این نهاد در سال جاری است.

 

وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم با تفکر بسیجی و فعالیت جهادی در همه بخش‌ها زمینه استقلال اقتصادی جامعه هدف را فراهم کرده و شعار سال را به شعور سال در حوزه فقرزدایی و محرومیت‌زدایی تبدیل کنیم.

نظر شما