شناسهٔ خبر: 25046674 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رژیم صهیونیستی از واکنش درباره حمله موشکی به دو فرودگاه «الشعیرات و الضمیر» طفره رفت

R1016196/P36442/S8,90/CT7

سامانه های پدافند هوایی سوریه با حملات موشکی به فرودگاه الشعیرات در ریف حمص و فرودگاه الضمیر در ریف دمشق مقابله کرده و همه موشک های مهاجم را منهدم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع رسمی در سوریه بامداد امروز- سه‌شنبه- اعلام کردند که چند فروند موشک به حمص و دمشق شلیک شدند که پدافند هوایی ارتش سوریه توانست آنها را رهگیری و در هوا منهدم کند.

خبرگزاری رسمی سوریه( سانا) در این‌باره گزارش داد، بامداد امروز چند موشک وارد حریم هوایی استان حمص شدند که سامانه‌های پدافند هوایی با آنها مقابله و آنها را رهگیری کرد.

حمله موشکی به دو فرودگاه نظامی الشعیرات و الضمیر

ستاد تبلیغات مرکزی جنگ( الاعلام الحربی) تصریح کرد که این موشک‌ها به سمت فرودگاه هوایی «الشعیرات» در حومه حمص شلیک شدند که توسط سامانه پدافند هوایی رهگیری شدند.

در همین راستا، یک مقام نظامی از شنیده شدن صدای انفجار در شرق دمشق خبر داد و تصریح کرد که 3 فروند موشک نیز به سمت فرودگاه نظامی «الضمیر» در ریف دمشق شلیک شده که پیش از رسیدن به زمین، توسط سامانه‌های پدافندی هدف قرار داده شدند.

طبق اعلام این منبع، 6 فروند موشک نیز به سمت فرودگاه نظامی الشعیرات شلیک شد که تمامی این موشک‌ها توسط پدافند هوایی ارتش سوریه منهدم شدند.

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، که مقر آن در لندن واقع است، تایید کرده که صدای انفجارهای مهیبی در نزدیکی فرودگاه الشعیرات در استان حمص و همچنین در قلمون در نزدیکی دمشق که محل دو پایگاه هوایی است شنیده شده است.

این مرکزِ وابسته به معارضان سوری تأکید کرد که موشک‌های مهاجم به هیچ‌یگ از پایگاه‌ها اصابت نکرده است.

تلویزیون دولتی سوریه نیز با اعلام این‌که حملات موشکی اواخر دوشنبه‌شب انجام شده است، تصاویری از یک موشک که در آسمان منهدم می‌شود را نشان داد.

پنتاگون: کار ما نبود 

در واکنش به این حملات موشکی، یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا( پنتاگون) دوشنبه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی در زمان این حملات، هیچ فعالیتی در این منطقه نداشتند.

باز هم سکوت رژیم صهیونیستی

طبق این گزارش، پایگاه هوایی الشعیرات در ماه آوریل سال گذشته نیز مورد اصابت 59 فروند موشک «کروز» آمریکایی قرار گرفت که گفته شد در واکنش به حمله شیمیایی ادعایی در شهر «خان شیخون» انجام شد.

طبق این گزارش، در صورتی‌که تایید شود حملات موشکی اخیر به حمص و دمشق توسط رژیم صهیونیستی انجام شده است این دومین تجاوز نظامی این رژیم به سوریه طی یک هفته اخیر است. این رژیم دوشنبه هفته گذشته نیز فرودگاه نظامی «تیفور» در حومه حمص را هدف حملات موشکی قرار داد.

انتهای پیام/

نظر شما